2020. december 27., vasárnap

Online vállalkozási ötletek nőknek

 Online vállalkozási ötletek nőknek

 

Az internetes vállalkozások előnyei és az online vállalkozási ötletek

A gazdasági fejlődésben három mérföldkövet említhetünk meg. Az első a munkaerő megosztás volt, amikor már nem csinált mindenki mindent, hanem az egyes emberek egy-egy gazdasági tevékenységre korlátozták munkájukat. Kialakultak foglalkozások, a kisipar és lényegesen nagyobb lett a termelékenység.

A második mérföldkő az ipari forradalom volt, amikor a gépesítés tovább fokozta a termelékenységet. Ez a szakasz tulajdonképpen egy hosszabb időszak volt, az első gépek megjelenésétől addig az időszakig, amikor a gépek alkották a termelő erő jelentősebb részét és az ember feladata csak a gépek ellenőrzése, beállítása, koordinálása lett. Az ipari forradalom az első szövőgépekkel kezdődött és valójában szinte mindenhol a világban még mindig tart. Egyre korszerűbb, újabb termelési eljárásokat, gépeket és felszereléseket találnak fel az emberek.

A harmadik mérföldkő az Internet. Az internetes vállalkozások lehetővé tették, hogy szinte mindenki pénz nélkül, vagy minimális eszköz beruházásával úgy tudjon dolgozni, hogy az egész világ a piaca. Az Internetes vállalkozási ötleteken belül a legjelentősebb az online vállalkozások megjelenése volt. Az online vállalkozások világában a gazdasági partnereknek már semmilyen közvetlen fizikai kontaktusra nincs szükségük. De ennél is jelentősebb, hogy az online vállalkozási ötletek lehetővé teszik, hogy pénz és kockázat nélkül bármikor és a világ szinte bármely pontjáról dolgozz.

Az online vállalkozások és a gazdasági fejlődéssel lassan foglalkozások tűntek el. Valamikor a finom mechanikus, aki fényképezőgépeket és írógépeket javított, az egyik legjobban jövedelmező foglalkozás volt. Manapság a finom mechanikus csak arra számíthat, hogy nem lesz munkája. Valamikor a levélhordó postás minden nap megjelent egy-egy város minden utcájában. Ki ír ma már hagyományos levelet?

De az egyes foglalkozások eltűnésével merőben új foglalkozások is születtek. Kezdetben ezek az internetes megjelenési formához, a honlapokhoz, majd a bloghoz voltak köthetőek, de ma már szinte az élet valamennyi területén találunk ilyen új internetes foglalkozásokat, amelyek közül mind több az online vállalkozási ötletek világához köthetőek, És külön jelentős az, hogy az online vállalkozási ötletek a gazdasági élet mind több területén jelennek meg. Miért olyan hatásos az internetes és ezeken belül különösen az online vállalkozások?

·         Az internetes vállalkozások kevés pénzből indítható, sőt az online vállalkozási ötletek megvalósításához szinte nincs is szükség pénzre,

·         Nem kell hozzá sem drága felszerelés, gép, sem hatalmas termelési objektum, az online vállalkozási ötletekhez pedig csak internetre és egy számítógépre, táblagépre vagy okos telefonra van szükség,

·         Az internetes vállalkozások nagy részét lehet kicsiben kezdeni, azután ahogy fejlődik az egyes vállalkozás, maga megteremti a fejlődéséhez szükséges pénzt. Ez a jellegzetesség szinte minden online vállalkozási ötletre jellemző,

·         Az online vállalkozási ötletek megvalósítása során a vállalkozó egyedül is kezdheti a munkát, azután ha szükséges, munkásokat alkalmaz, vagy a munkafolyamat egyes részeit mással végezteti el,

·         Az online vállalkozások nagy többsége nem igényel speciális szaktudást, amelyet csak drága iskoláztatás árán szerezhetnek meg a vállalkozó kedvű emberek,

·         Az online vállalkozási ötletek megvalósítása esetén a vállalkozói bárhonnan dolgozhat, akár otthonról is,

·         Ha egy vállalkozás nem jár sikerrel, az online vállalkozási ötletek megvalósítása esetén, a vállalkozó könnyen, akár egyetlen perc alatt is váltani tud: sem más felszerelésre, sem más objektumra nincs szüksége ahhoz, hogy egy másik online vállalkozási ötlet megvalósításába kezdjen,

·         A vállalkozó a meglévő munkája mellett kezdheti az internetes vállalkozását, azután, ha az internetes vállalkozás már hoz akkora jövedelmet hogy abból a vállalkozó biztosítani tudja megélhetését, felhagyhat korábbi klasszikus munkájával. Ez teljes mértékben igaz az online vállalkozási ötletekre is, azzal, hogy az online vállalkozási ötletek megvalósítása során rendszerint automatizmusról beszélhetünk, vagyis az online vállalkozás munkafolyamata a vállalkozó aktív jelenléte nélkül is folyhat,

·         A vállalkozó emberek számára fontos a több lábon állás: ha az egyik vállalkozás nem hozza meg a várt eredményt, a másik kiegészítheti a jövedelmet, ha az egyik vállalkozás lassabban fejlődik, a másik lehet gyorsabb és ez az internetes vállalkozások esetében ez könnyen megszervezhető. Az online vállalkozási ötletek esetében pedig minden jelentősebb erőfeszítés nélkül tud a vállalkozó párhuzamosan 2-3, vagy akár több online vállalkozási ötlet megvalósításán is dolgozni.

Azt szokták mondani, hogy nincsen rózsa tövis nélkül. Vagyis hogy az előnyök mellett a hátrányokra is számítani kell. Igaz ez az internetes vállalkozásokra és azok keretein belül az online vállalkozási ötletek megvalósítására is. Az online vállalkozási ötletek jelentős hátránya, hogy noha szinte egy perc alatt elkezdheted az online vállalkozási ötletek megvalósítását, hogy noha akár több online vállalkozási ötlet megvalósításán is dolgozhatsz párhuzamosa, hogy noha az online vállalkozási ötletek megvalósítása nem igényel különösebb szaktudást, képesítést, ha nem tudatosan szervezed meg az online vállalkozási ötlet megvalósítását, nagy valószínűséggel sohasem leszel sikeres

Az internetes és ezeken belül az online vállalkozási ötletek megvalósításának bejáratási, felfutási ideje, nagyon kevés kivétellel, hosszú. A legtöbbször csak 90-180 nap után várhatjuk az első tényleges eredményeket, de az sem ritka, hogy a felfutáshoz akár egy évre is szükség van. Akinek tehát nincs kitartása, az online vállalkozási ötletek, de a többi internetes munka sem lesz megfelelő neki.

 

Online vállalkozási ötletek nőknek

Általában azt szokták mondani, hogy nincs külön női és férfi munka. Voltak és vannak országok, ahol ma is ez az alapelv. Látni női tehergépkocsivezetőt, farmert, férfi óvóbácsit vagy csecsemőgondozót. Az internetes online vállalkozások esetében még kisebb a különbség a „férfi” és a „női” munkák között. Tény azonban, hogy vannak olyan munkák, amelyek a fizikai adottságok miatt jobban megfelelnek a férfiaknak és vannak olyan munkák, amelyeket a nők testi felépítése, biológiája, gondolkodása miatt szinte „női” munkának teremtettek. Ez elmondható az online vállalkozási ötletek esetében is.

Mivel a nők esetében vannak olyan időszakok, amikor szinte ki sem tudnak mozdulni otthonról (babanevelés), érdemes, ha a nők áttekintik ezeket az inkább nőknek ajánlható, otthonról végezhető internetes online vállalkozási ötleteket. Persze ez nem zárja ki annak lehetőségét, hogy éppen nem a nőknek megfelelő online vállalkozási ötletek közül válasszanak, ilyen online vállalkozásokban legyenek sikeresek.

Az online vállalkozási ötletek közt természetesen van olyan is, amelyik más kategóriákban is megjelennek, de vannak olyanok is, amelyek csak a nőknek megfelelő online vállalkozási ötletek kategóriájában jelentkeznek. Ilyen online vállalkozási ötletek  a gyermekek nevelésével, háztartás vezetéssel, nagyon sok kézműiparral kapcsolatos munkák. De ilyenek az olyan tanácsadói, internetes klubok szervezésével és vezetésével kapcsolatos online vállalkozási ötletek megvalósítása is, amelyek tagsága éppen a tevékenység jellege vagy a nők biológiai adottsága miatt többnyire női munka.

 

Nőknek való online vállalkozási ötletek listája:

Nehéz volna valamennyi elsősorban nőknek megfelelő online vállalkozási ötletet felsorolni. Már csak azért is, mert online vállalkozások szinte egyik napról a másikra jelennek meg. De vannak olyan nőknek megfelelő online vállalkozási ötletek, amelyek már-már klasszikusnak számítanak. Természetesen ezúttal sem a hagyományos, sok esetben semmitmondó listára kell számítani: indíts blogot, legyél szabadúszó, legyél fordító, írj posztot pénzért...

Természetesen vannak olyan online vállalkozási ötletek, amelyek indítása, vezetése szükségessé teszi egy blog, honlap vagy platform beindítását, vezetését. De ahhoz, hogy az online vállalkozási ötletek a gyakorlatban is megvalósíthatóak legyenek, ettől sokkal több kell. Tudnod kell, hogy az online vállalkozási ötlet melyik célcsoportnak szól. Tudnod kell, hogy az online vállalkozási ötlet az adott célcsoport melyik olyan problémájára ad megoldást, amely megoldásért a célcsoport tagjai hajlandók fizetni. Tudnod kell, hogyan építsd fel az online vállalkozásodat, hogyan hirdesd az online vállalkozásodat. Tudnod kell, hogy amennyiben az adott online vállalkozási ötlet megvalósításával nem vagy elégedett, milyen online vállalkozásokra válthatsz könnyen és gyorsan, anélkül, hogy célcsoportot kellene váltanod, anélkül, hogy a már befektetett munkádat elveszítenéd. Jó, ha tudod, hogy az online vállalkozási ötlet megvalósítása során milyen nehézségekre számíthatsz, hogyan tudod azokat megelőzni, legyőzni és tovább haladni az online vállalkozási ötlet megvalósítása felé. És persze tudnod kell azt is, hogy az online vállalkozási ötlet megvalósítása során honnan lesz pénzed, miből lesz a jövedelmed.

Online vállalkozási ötletek nőknek


Az online vállalkozási ötletek listája után mindezekről is természetesen szó lesz. De most nézzók az elsősorban nőknek megfelelő online vállalkozási ötletek listáját:

1.    Babaváró bejelentő blog

2.    Babaápolási tanácsadás

3.    Írj babaápolási kézikönyvet és jelentesd meg blogon, honlapon

4.    Írj babaápolási kézikönyvet és jelentesd meg e-book formájában

5.    Írj babápolási kézikönyvet és jelentesd meg nyomtatásban

6.    Írj babaápolási kézikönyvet, amelyet e-mailen küldesz el az érdeklődőnek

7.    Írj receptkönyvet babáknak készült receptekről és jelentesd meg e-book formájában

8.    Írj receptkönyvet babáknak készült receptekről és jelentesd meg nyomtatásban

9.    Írj receptkönyvet babáknak készült receptekről és e-mailben küld el az érdeklődőnek

10. Készíts online oktatási anyagot a szarkalábak elleni arcmasszázsról

11. Készíts oktatási anyagot a frissítő kézmasszázsról

12. Készíts oktatási anyagot a frissítő és egészségvédelmi talpmasszázsról

13. Készíts oktatóanyagot sminkelésről

14. Indíts blogot, ahol vállalkozó nőkkel készített interjút jelentetsz meg és ezzel hirdeted a munkájukat

15. Indíts DIY tipusú oldalt

16. Írj vega szakácskönyvet

17. Írj szakácskönyvet betegápolási receptekkel

18. Írj szakácskönyvet gyorsan és egyszerűen elkészíthető ételekről

19. Írj szakácskönyvet sportolóknak

20. Legyél ruhavásárlási tanácsadó

21. Legyél sminkelési tanácsadó

22. Szervezz tanácsadást nőknek az interneten

23. Szervezz online kézimunka oktatást

24. Indíts online tanácsadást alakformáló edzésekről

25. Készíts flört oktatási anyagot

26. Készíts online testbeszéd oktatási anyagot a nők viselkedéséről

27. Készíts online testbeszéd oktatási anyagot a férfiak viselkedéséről

28. Szervezz párkapcsolati tanácsadást az interneten

29. Készíts személyre szóló fogyókúra programot

30. Készíts személyre szóló alakformáló programot

31. Alakíts virtuális fogyókúra klubot

32. Indíts honlapot háztartás vezetési ötletekkel

33. Indíts honlapot divat ötletekkel

34. Indíts honlapot takarítási ötletekkel

35. Indíts online virágkötészeti oktatási anyagot

36. Indíts kézimunka internetes eladási honlapot

37. Indíts internetes korrepetálást

38. Készíts online eseményeket

39. Indíts „Igaz történetek” tipusú oldalt

40. Indíts „Anonim vallomások” tipusú oldalt

41. Indíts klasszikus ismerkedési internetes oldalt

42. Szervezz online internetes táborozást nőknek

43. Legyél kis vállalkozások közös virtuális titkárnője

44. Szervezz virtuális reklámokat és reklámkampányokat

45. Legyél karrierépítési tanácsadó

 

Öltöztesd át az ötletet

Nagyon sok sikeres vállalkozás úgy születik, hogy a vállalkozó látott valamilyen vállalkozást. Valami egészen mást, mint amit ő csinált. És úgy ítélte meg, hogy ezt az ötletet ő is tudja használni, de más vállalkozás megvalósításával kapcsolatban, így hát „átöltöztette” az ötletet. Hogy érthetőbb legyen, elmondok néhány példát:

A Coca Cola eredetileg gyógyszer volt. Így árulták és nem fogyott. A gyártója felfigyelt arra, hogy az üdítő italok piaca hatalmas és hogy alig van ezen a piacban vállalkozó. Váltott. Ugye van fogalmad arról, hogy hanyadik helyen van ma a Coca Cola az üdítő italok piacán?

Ruthék látták egyszer, hogy a szabadkai cipőgyárban hogyan készítik futószalagon a cipőket. Azt gondolták, ez csokoládéval is megoldható. A későbbi szabadkai (Subotica) Pionir csokoládégyár azután hatalmasra növekedett a valamikori kézműves műhelyhez viszonyítva. Ugye ettél már legalább egyszer a rizses csokoládéból vagy valamelyik másik júgó csokoládéból? Ezek nagy része a Pionir terméke volt.

A Renaultban elgondolkoztak a dán Lego játékokon. Azután a Loganból elkészítették a Sanderot. Az alkatrészek kevés kivételével azonosak, mégis merőben más kocsi lett... De ilyen példa van a Peugeot-Citroen-Fiat-Lancia, a Volkswagen-Seat-Skoda, vagy a Renault-Nisan termékei közt is.

A horvát származású osztrák üzletember, Dietrich Mateschitz (Matešić), látta, hogy a magas energiatartalmú üdítők ellen egyes országokban komoly megszigorításokat foganatosítanak. A gyártásra tervezett üdítőjét átkeresztelte energiaitalnak és nemcsak hogy hatalmas vállalkozási birodalom let a Red Bull, hanem egy egészen új terméktipust, termelési ágat hozott létre. Mateschitz pedig mára a világ egyik leggazdagabb vállalkozója lett.

A lényeg tehát az, hogy ha látsz valamit, amit egy kicsit másképpen csinálva jó üzlet lehetne, tedd meg, öltöztesd át az ötletet. Ha egy vállalkozási tipus, gyártási folyamat, termék, vagy értékesítési folyamat ráillik a te vállalkozásodra, vagy vállalkozási ötletedre és azzal az jobb lesz, vagy csak egyszerűen más lesz, tedd meg, csináld meg.

Ha már van valaki a piacon

Sokszor hallottam már, hogy valakinek azt mondják, jó az ötlete, de azt már csinálja valaki más is a piacon, ő ne fogjon bele. Szerintem az, hogy egy termékkel vagy szolgáltatással már más vállalkozó is van a piacon az éppenséggel előny. A baj csak az, ha túl sokan csinálják és kevés a lehetőség. Ilyen esetben csak egy réspiacot kell keresni.

Olyan termelési ötleted van, amivel valaki már jelen van a piacon? Nem baj. Sőt, sok esetben jobb, mint ha teljesen új ötlettel indulsz. Gondolj csak bele: Ha valakit követsz a hóban sokkal könnyebben utoléred, ha a már letaposott hóban a nyomát követed, mint ha a derékig érő hóban megpróbálsz elé vágni. Ez történt a Facebookkal is, hisz nem ez volt az első közösségi oldal. Ez történt a Yahooval, Googleval vagy az Aollal, hisz előttük több tíz kereső volt már.

Ha egy vállalkozási forma már jelen van a piacon, az már megküzdött a nehézségekkel, kialakította a működési formáit. Neked ezekkel már nincs más dolgod, csak hogy lekopírozd. Másold le azt ami jó és próbálj meg javítani azon, ami nehézkesen működik. Máris lesz egy jó és működőképes vállalkozási ötleted.

Az is jelentős, hogy az embereket rendszerint jobban érdekli az a termék, ami iránt nagy a tolongás. Nézd meg a piacot: Egyes árús előtt hatalmas a tolongás, mig a szomszédos árús ugyanazt árulja, lehet, hogy szebb is a terméke, mégsem áll meg előtte senki, mindenki inkább a tolongást választja.

A vállalkozások esetében is így van. Neked legfeljebb csak arra kell törekedni, hogy találj egy rést, valamilyen pluszt adsz, amivel jobb lehetsz a szomszédnál. De azért elárulok valamit: Ha jó az ötleted, hamarosan jelentkerzik néhány ember ugyanolyan vagy nagyon hasonló ötlettel. Ha nem alakul ki konkurenciád, valami baj van. Ha jól gondolkozol, a konkurencia nem megöl, hanem növeli aktivitásodat és hozzájárul ahhoz, hogy holnap még jobb, eredményesebb legyél.

Állj több lábon

Nézd meg, hogyan dolgoznak a világ legeredményesebb vállalkozói. A legtöbbjüknek 2-3 különböző vállalkozása van, vagy legalább 2-3 különböző vállalkozásban van résztulajdonuk. Még azok is, akik egy nagy sikerű vállalkozással törtek a csúcsra, rövid időn belül keresnek valami hasonló, de mégis merőben más üzleti vállalkozást és abba is belefognak.

Arról van szó, hogy a legbiztosabb piacnál is vannak visszaesések, holt időszakok. Ilyenkor bizony jó, ha a vállalkozásnak más piaca is van. A világ leggyorsabb sportkocsijait gyártó Lamborghini ezért gyárt traktorokat is, a Renault teherautókat és traktorokat, illetve a Samsung nevű Dél Korea-i gyárában az autók mellett mobil telefonokat és televíziókat is. De ismert a svéd Saab autógyár katonai repülőgépei, a Gripenek, a Peugeot, BMW vagy Honda autógyárak motorkerékpárjai.

A több lábon állás akkor a legjobb, ha két vagy három olyan termelési programról van szó, amelyik ugyanazzal a termelési rendszerrel előállítható, vagy szolgáltatásként végezhető, de mégis olyan termékekkel, szolgáltatásokkal jelentkezel a piacon, amelyek célközönsége más és más. Így a több termelési program minimális költségekkel, vagy akár töbletköltség nélkül is elindítható, de biztosítja azt, hogy ha a fő termék célközönségének piaca csökken, a második, vagy harmadik termék célközönségének piaca még elegendő lesz ahhoz, hogy a vállalkozás folytassa a munkát.

Egyik kedves internet ismerősöm, Magyarország egyik vezető internetes vállalkozási szakembere, Görög Ádám azt javasolja azoknak, akik a segítségét kérik vállalkozás indításakor, hogy csak egy termékre, termelési programra fókuszáljanak. A félreértés elkerülése végett: Nem azt javasolja, hogy csak egy terméked legyen. Azt javasolja, hogy amikor indulsz, legyen egy jó terméked, vagy programod és teljes energiáddal arra a programra fókuszálj. Nem tudsz ugyanabban az időben kellő figyelmet szentelni két vagy több programnak.

És ha az első programod már életképes és megáll a lábán, kezdj el foglalkozni egy másik vállalkozási ötlettel is, természetesen úgy, hogy közben az első programodnak is megadod a szükséges figyelmet, hogy töretlenül fejlődjön tovább. Nehéz meghatározni, hogy hány programot érdemes, vagy kell indítani. Mindenesetre legalább két olyan vállalkozási program kellene, amely nem ugyanazon célcsoporthoz szóll és nem rokonszakmát képviselnek. Bár meg kell mondani, hogy a vállalkozók egy része, különösen az idősebb családi vállalkozások egyetlen termelési programra irányulnak.

Három termelési programnál többel magánvállalkozóként szerint már nem érdemes foglalkozni, mert túlságosan felaprózza a vállalkozó idejét és erejét.

 

Online vállalkozási ötletek megvalósítása lépésről lépésre

Mint már mondtam, az online vállalkozási ötletek megvalósításához nem elég csak az ötletet ismerni. A megvalósításhoz szükséges külön ismereteket elolvashatod az Online vállalkozási ötletek nőknek című könyvben. A könyvet e-mail formájában  megrendelheted a címemen (miksa.beer@gmail.com, a tárgy mezőbe írd be: Online vállalkozási ötletek nőknek). A könyv árát (2000 forint) a címemre kell elküldeni: Beer Miksa, 24300 Backa Topola, Baranjska 19, Szerbia, „Online vállalkozási ötletek nőknek” megjelöléssel.

Küld el a könyv árát, azután küld el a megrendelést és azt, hogy hogyan küldted  a pénzt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):

Niche online vállalkozási ötletek

 Hogyan keressek niche vállalkozási ötleteket?   Amy, 16: Még túl fiatal vagyok ahhoz, hogy vállalkozást indítsak. Ezért inkább azokat a...