Online vállalkozási ötletek - Túl fiataloknak

Zeneszámok eladása

Az online vállalkozási ötlet célcsoportja a zenekedvelő fiatalok és az új zenekarok, akik számaikkal meg szeretnének jelenni a szélesebb közönség előtt. Szeretnék növelni az ismertségüket.

Az online vállalkozási ötlet fizető személye azonban nem csak a fiatalok lehetnek, Az egyik megoldás szerint ugyanis az új zenekarok zeneszámait a fiatalok pénz ellenében tölthetik le a honlapodról, vagy blogodról. De van egy másik megoldás is, ami szerint az új zenekarok fizetnek azért, hogy zeneszámaikat áruld a honlapoddal vagy a blogoddal. Sőt arra is lehetőség van, hogy mindkét lehetőséget használd.

Az online vállalkozási ötlet nagy előnye, hogy a rendszer visszatérő látogatókat biztosít. Az érdeklődők gyakran visszatérnek, hogy megnézzék találnak-e valamilyen új zeneszámot a honlapodon, vagy blogodon. Az online vállalkozás másik nagy előnye, hogy a fiatalok, ha úgy érzik, korrektül dolgozik a rendszered, egymás között megosztják majd a rendszer URL címét, szájhagyományként igyekeznek terjeszteni a rendszert. Ebben egyébként a zenekarra is számíthatsz, elvégre az ő érdekük is, hogy minél többen meghallgassák és letöltsék a zeneszámaikat.

Az online vállalkozási ötlet megvalósításához indíts egy honlapot, vagy blogot. Megteheted ezt akár ingyenes platformon is. Van ugyanis olyan ingyenes honlapszerkesztő, amely blogot is tud szerkeszteni és ingyenesen akár kis áruházat is létrehozhatsz az oldalon. De az online vállalkozási ötlet úgy is sikeres lehet, ha webshopot nyitsz a zeneszámok eladására. Megjegyzem, van ingyenes webshop platform is.

A bonyolultabb megoldás az, ha vásárlóid a zekedvelő fiatalok lesznek. Ebben az esetben olyan platformot kell keresned, vagy honlapot, blogot leprogramoztatnod, amely lehetővé teszi, hogy egyes tartalmakhoz csak egy adott kód alapján egyetlen alkalommal férjenek hozzá a látogatók. Ezeken a kóddal védett oldalakon tárolod a zeneszámokat.

Valamivel egyszerűbb megoldás, ha a célcsoportod tagjai nem internetes vagy fizikai fizetési rendszeren keresztül fizetnek, hanem emelt díjas SMS-el. Ehhez egy ilyen szolgáltatásokat biztosító céggel kell szerződést kötnöd, ami interneten keresztül is megtörténhet. A fiatal csak elküldi az SMS-t, aminek ellenértékét leveszi a szolgáltató és ezzel máris töltődhet a kért zeneszám a mobiltelefonjára. Persze olyan számot kell kérned, ahol egy külön kóddal, vagy az utolsó három szám variálásával lehet utalni arra, hogy az igénylő melyik zeneszámot kéri.

Az előző megoldások szinte passzív jövedelemszerzési megoldásként is működnek. Ha kiépíted a rendszert, utánna már csak a frissítéssel kell időnként törődnöd: további új zeneszámokat kell találnod és feltöltened. A harmadik megoldás a legegyszerűbb rendszer, de a legtöbb munkát igényli a kezdéshez és a folytatásban is állandóan dolgoznod kell.

Ennél a rendszernél a zenekarok fizetnek neked azért, hogy megjelenik a zeneszámuk a blogodon, vagy honlapodon. A zeneszámhoz írhatsz ehy kis méltatást, dicséretet is. Elfogadható ár, ha a havi megjelenésért 30.000 forintot kérsz. A fejlett országokban egy ilyen reklámért ennek a 10-15 szeresét kell fizetni. Ennél a megoldásnál egy egészen egyszerű weblapra vagy blogra van szükséged, amiről bárki ingyen letöltheti a rajta megjelent számokat. De azt is megteheted (ha a zenekarnak az az érdeke), hogy csak fizetés ellenében legyen letölthető a kért szám. A letöltött szám díja a szerzői jogok alapján a zenekart illetik meg, azzal, hogy neked a szolgáltatásaidért jár bizonyos százalék. 20-30 százalékot nyugodtan kérhetsz, hisz a fizikai termékeknél a kereskedelmi költségek és reklámok ára a végső ár 60 százalékát képezik.

Ez az online vállalkozás ötlet megvalósításánál is kulcsszerepet játszik a hirdetés. Minél eredményesebb leszel a honlapod, vagy blogod népszerűsítésében és az minél ismertebb lesz a fiatalok körében, annál sikeresebb lehetsz. Ehhez használhatsz fizetett hirdetést is, de az ingyenes hirdetési lehetőségeket semmiképpen sem érdemes kihagyni. Én olyan ingyenes hirdetési honlapokon írnák az ilyen online vállalkozásról, amelyet a fiatalok a leginkább olvasnak.

Online vállalkozási ötlet túl fiataloknak


___________________________

Online vállalkozási ötletek túl fiataloknak

Ma már nem ritka, hogy sikeres online vállalkozásokat fiatalok indítanak el. Csak kell egy jó ötlet, vagy egy már működő vállalkozást „öltöztetnek” át és máris van egy életképes online vállalkozási ötletük. Hogy az olyan „átöltöztetés mennyire nem ritka dolog, szépen igazolja a Facebook vagy Google esete, hisz közösségi oldalak, illetve kereső oldalak jóval e két mai mamutvállalat előtt is voltak. De mig azok küszködtek valami miatt, addig a Facebook vagy Google megváltoztatott néhány alapelvet és máris szárnyalni kezdtek a vállalatok.

De hasonló mondható el a Coca-Coláról is, amit a feltalálója, majd a gyártási jogot megvásárló is hosszabb ideig sikertelenül próbált eladni gyógyszerként. Az áttörés akkor kezdődött, amikor átkeresztelték üdítőitallá és a gyógyszertárak helyett megkezdődött a szabad eladása. Hasonló történt a Red Bullal is, amely aban az időszakban, amikor az üdítő italokat a cukor és más adalékanyagok csökkentésével igyekeztek minél egészségesebbé tenni, éppen az ellenkező úton indult el: Megtömték energiát adó anyagokkal és serkentő adalékokkal és átkeresztelték energiaitallá, ami azelőtt teljesen ismeretlen fogalom volt.

Amikor egy fiatalnak van egy ilyen ötlete egy hatalmas problémával találja szemben magát. A világ szinte valamennyi országában nagykorúsághoz, évkorokhoz kötik azt, hogy valaki indíthat-e vállalkozást. Ki tudja hány remek online vállalkozási ötlet került ez miatt évekre, vagy örökre egy fiókba.

Mit tehet a fiatal, ha mégis vállalkozni akarna? A legegyszerűbb megoldás az, ha valamelyik szülő indít online vállalkozást. Erre azonban a szülők nagy része nem igazán hajlandó, mert mi van akkor, ha csak ábrándozott a gyerek, de az online vállalkozási ötlet nem is olyan jó, nem életképes.

Van egy másik megoldás, hogy a vállalkozó kedvű fiatal szövetkezik egy idősebbel, aki már indíthat vállalkozást. Ez még ritkább eset és rendszerint nem is igen szokott jól végződni, hisz noha az online vállalkozás ötlete a fiatalé és őt illetné meg a jövedelem legnagyobb része is, a nyereség elosztásánál rendszerint csak morzsákat kap, a sikerből meg semmit.

Az online vállalkozási ötletek pénzkeresési alapja

A legtöbb sikeres megoldás az a világban, amikor a fiatal egyedül, vagy az ötletadó fiatal ugyancsak fiatal társaival kezdenek vállalkozásba. Pontosabban a kezdeti szakaszban, am\g el nem érik a megfelelő kort, nem is indítanak vállalkozást. Az ötletet kicsiben indítják el, próbaként. Ez egyébként azért is jó megoldás, mert így a vállalkozó még az előtt tesztelheti az online vállalkozási ötletét, hogy tényleges pénzügyi terheket vállalna. Nagyon kevés az az ország a világon ahol az adóhatóságok ezt jó szemmel nézik. Ők azonnal adóbevételt akarnak. Ez egyébként azért is meglepő, mert már évtizedek óta éppen azok az országok fejlődnek gyorsan, ahol az ilyen lehetőséget biztosítják a fiataloknak. De úgy látszik az állam gazdaságvezető politikusai nem akarják látni a lehetőséget.

Ha nincs lehetőség arra, hogy a fiatal kipróbálja magát még vállalatalapítás előtt, kénytelen más megoldást találni. A leggyakoribb az, és egyben ez a legkönnyebben követhető út is, ha úgy módosítja a vállalkozási ötletét, hogy az a törvények és gazdasági szokások szellemében mégis bevételt tudjon neki termelni. Milyen megoldások vannak erre?

A legtöbbször az a vállalkozási modell lép fel, amikor a jövedelemtermeléshez nincs szükség vállalatalapításra. Mert van ilyen lehetőség és milliók használják ezeket a lehetőségeket világszerte, anélkül, hogy rádöbbenek, hogy ezt a modellt online vállalkozásuk indítására is tudnák használni. Melyek ezek a lehetőségek?

1.    Az árverési oldalak használata. Több árverési oldal csak fizikai termékek értékesítését engedélyezi, de van olyan is, ahol digitális terméket vagy szolgáltatást is lehet értékesíteni. Nagyon kevés az olyan árverési oldal, amely meghatározza, hogy egy-egy termékből csak egyet adhat el valaki az oldalon. Ha sikeres vagy, naponta alár több tíz, vagy több száz terméket is eladhatsz így. Az sem baj, ha a vevők nem licitálnak, hanem te a meghatározott minimális áron értékesíted a termékeket. Ennek a megoldásnak a nagy előnye az, hogy az árverési oldalak amelyekkel dolgozol, a pénz bevételét és átutalását is megszervezik. Van olyan oldal, amely azt is lehetővé teszi, hogy neked a digitális termék küldésével se legyen gondod. Közben hirdetik is a termékedet és arra is lehetőséget ad, hogy te is hirdesd az árveréses eladást és a digitális termékedet. Érdemes megnézni ezt az árverési oldalakat. De ha szétnézel az Interneten találhatsz más rendszereket is amelyek digitális termékeket vagy szolgáltatásokat árusítanak árverés formájában.

2.    Indíts olyan online vállalkozást, ahol a termék készítése és eladása nincs időkorláthoz kötve. Ilyenek az irodalmi termékek és más könyvek írása, enigmakészítés, zeneművek, zenei szignálok készítése, divat tervezés,tanítás, korrepetálás... Itt három gyakorlatot különböztetünk meg:

Az egyik a digitális termékekre vonatkozik. Ezt árulhatod magad is, e-book formájában. De feltöltheted olyan oldalakra, amelyek meghatározott. Nem túl nagy százalékért elvégzik az e-book árusításával kapcsolatos feladatokat. A legismertebb ilyen cég a világ egyik legnagyobb és leggyorsabban fejlődő vállalkozása, az Amazon, de keresheted az egyik legnagyobb kiadó, az amerikai Lulu segítségét is. Természetesen magyar nyelven írt könyvek, tanulmányok és más digitális termékek értékesítését is vállalják.

Sőt a világban más olyan nyomdai cégek is megjelentek, amelyek az általad feltöltött anyagot nyomdailag rendezik, és akár egyetlen könyv megrendelése esetén le is gyártják és ki is szállítják a megrendelőnek teljesen elfogadható áron. És ezért nem kérnek sok száz ezer forintot, csupán egyetlen könyv árát kérik tőled is, mint szerzőtől, de azért te is megkapod azt az egy példányt. Ennek ára pedig rendszerint kevesebb, mint 10 dollár, azaz háromezer forint. Persze Európa ebben a szegletében még sokkal inkább az a nézet az uralkodó elv, hogy a nyomda azonnal keressen meg minél több pénzt és minél több bőrt húzzon le a szerzőről. Úgy látszik időre van szükség, amíg a nyomdák errefelé ráébrednek arra, hogy a múlt századokból hozott gazdasági nézeteik miatt éppen most csúszik ki a talaj a lábuk alol és maradnak munka nélkül. Lassan megindulnak a biztos tönkremenés lejtőjén.

A másik gyakorlat a közvetlen fizetés. A korrepetáló tanárok, személyi edzők rendszerint közvetlen fizetésért dolgoznak mindenhol a világon. Ez a helyzet a különböző klubok tagsági díjaival is, bár vannak országok, ahol már a tagsági díjak beszedését is bejegyzéshez kötötték és ezzel megpróbálják ellehetetleníteni az ötletadókat. A klub bejegyzése ugyanis könnyű, egyszerű és olcsó. Azután már a klub számára sokszor elviselhetetlen számlavezetési folyamatot köteleznek rá. Míg a klub bezárását olyan költségekhez, bírságokhoz, eljáráshoz kötik, hogy az ötletadó minden pénze rámegy a kezdeményezésre. Csak azt nem értem, ezekben az országokban miért csodálkoznak a politikusok és „gazdasági vezetők” akkor azon, hogy hiányzik a társadalmi élet egyik alappillére, a civil szerveződés a közösségben.

Ahol ez a társadalmilag rossz gyakorlat nem vált szokássá és a felügyelők elsődleges célja nem az, hogy minél nagyobb büntetést rájönnek ki, hanem az, hogy segítsék az új ötletek megvalósítását és a civil szerveződést, a tagsági díjas klubok szervezése sok esetben jó megoldás lehet. A fejlett országokban százával dolgoznak ilyen „nem formális civil szervezet” néven említett közösség, sőt még nagy összegű fejlesztési támogatásokat, vissza nem térítendő pénzt is elnyerhetne hazai és nemzetközi pályázatokon..

A korrepetálás mégis megfelelő megoldás lehet, még akár az online vállalkozási ötletek megvalósítására is. Mondjuk nyelvtanítás, matematika tanítás, sport tanítás és sportedzések, tánctanítás, kézimunka tanítás terén jó megoldás az ilyen fizetés.

A harmadik megoldás a honoráris munka. A világban a képzőművészek már évszázadok óta honoráriumért dolgoznak. (Fessél megfelelő falfestményeket gyermekszobák falára, fessél képeket, egyedi üdvözlőlapokat, készíts kisplasztikát). Hasonlóan honoráriummal fizetik az újságok a külső munkatársak cikkeit, rajzait, divatterveit, fejtörő munkáit, képregényeit, folytatásos regényeit, fényképeit, verseit, novelláit, tanulmányait, riportjait, híreit, beszámolóit, interjúit, (Manapság az Internet világában ilyen a honlap sablon, fejléc terv, logo készítés, videografika készítés, PR cikk és minden más cikk, audio és video munkák is. De ide tartoznak a reklám ötletek, film és TV forgatókönyv ötletek, színpadi jelenetek és darabok ötlete, szövege, rendezvények szervezése, jelvények, szimbólumok tervezése kirakatok rendezése.) Persze van újság, amely elfelejt fizetni. Úgy gondolja, hogy neked kötelességed ingyen dolgozni neki olyan munkával, amiért utána ő valamilyen formában pénzt kap. Az ilyen ingyen dolgoztatók megérdemlik, hogy ezt nyilvánosságra hozzák, hogy az emberek tudják, az adott megrendelőket (aki átveszi a munkádat) messzire el kell kerülni mert nem korrekt. Mielőtt bármit átadsz, beküldesz, beszéld meg, hogy miért mennyit kapsz, nehogy kellemetlen meglepetés érjen. Azért mert fiatal vagy, a munkád még érték nem értéktelen szemét.

3.    Jó megoldás az emelt díjas SMS-el történő fizetés is. Ezt a rendszert mind többet használják a rádiók és a televíziók is. Gondolj csak azokra a zenés üdvözletekre, amelyek igénylését emelt díjas SMS-el lehetett beküldeni a rádióba, vagy azokra a televíziós műsorokra, ahol szavaznak a nézők. Sok esetben az ilyen emelt díjas SMS-böl nagyobb jövedelem folyik be, mint az adott műsort támogatú cégek szponzorálásából.

Ma már szinte minden ország telefontársasága foglalkozik emelt díjas SMS rendszerek felállításával. De vannak olyan nemzetközi cégek is, amelyeknek ez a tevékenységük. Vannak olyanok, akik akár szavazatokat is számolnak, rendeznek, segítenek kvízek szervezésében. Nem csak a pénz kell nekik, hanem hajlandók segíteni is azért, hogy a jövedelem minél nagyobb legyen. Én elsősorban ezeket a cégeket ajánlanám Nézd meg a Telekom oldalát, de magyar és külföldi cégek is foglalkoznak ezzel. Ajánlom ezt is, vagy ezt a szolgáltatót.. Mit szervezhetsz emelt díjas SMS-es fizetéssel?

Speciális fizetéses hirdetőoldalt, ismerkedési oldalt, klubtagsági díjakat, szavazásokat, szépségversenyeket, versenyeket, kvízeket. Ez az egyik legegyszerűbb vállalkozási forma. Csak egy honlap vagy blog kell hozzá, ami akár ingyenes is lehet és egy megfelelő szerződés. Azután csak hirdetned kell a munkát. Sok esetben az online vállalkozási ötletek jó oldala az is, hogy maguk a résztvevők hirdetik az oldalt. Az ilyen hirdetés minden más hirdetésnél eredményesebb és teljesen díjtalan. És ezek az online vállalkozási ötletek nem csak fiataloknak felelnek meg. Idősebbek, nők, félrfiak is alkalmazhatják. Online eseményt hozhatnak létre, amiből a lehetőségek ellenére még mindig kevés van.

Ha bővebben érdekel az online vállalkozási ötletek témája, klikkelj ide, vagy ez a blog azon oldalára, amelyik a túl fiatalok számára mutat be online vállalkozási ötleteket. Kattints ide: Online vállalkozási ötletek től fiataloknak.

Online vállalkozási ötletek túl fiataloknak


Amit a túl fiataloknak az online vállalkozási ötletek kialakításakor figyelembe kell venni

Mint már mondtam, a túl fiatalok nagy többsége úgy kezdi el a kiválasztott online vállalkozási ötlet, vagy jobb esetben a kiválasztott online vállalkozási ötletek megvalósítását, hogy nem alapít vállalatot. Pontosabban az életkora miatt még nem alapíthat gazdasági társaságot. A fejlett országokban gondoskodnak olyan lehetőségről, hogy ezek a fiatalok is dolgozhassanak online vállalkozási ötleteik megvalósításán. Többek között ezért is fejlettek ezek az országok

De a legtöbb fiatal olyan országban él, ahol nemhogy erre nincs lehetőség, hanem a gazdasági vezetők mindent megtesznek annak érdekében, hogy meggátolják a fiatalokat minden nemű online vállalkozási ötlet megvalósításában. Többek között ezért is fejlődnek sokkal lassabban ezek az országok. Ne akard megváltoztatni a politikusok rossz, megkövesedett gondolkodását. Egyrészt arra nincs erőd és lehetőséged, másrészt miért te dolgoznál azon, ami az ő feladatuk volna. Te, ha még túl fiatal vagy és szeretnél valamilyen online vállalkozási ötlet megvalósításán dolgozni, ezzel foglalkozz. Ez a jövő. A társadalom, nemzet és a te jövőd is.

Valamit mégis érdemes figyelembe venned, amikor online vállalkozási ötletet választasz magadnak. Az első dolog a több lábon állás. Ha jó vállalkozó akarsz lenni, két-három nem rokon online vállalkozási ötletet választasz. Az a legjobb, ha ezek az online vállalkozási ötletek nem is ugyanaz a célcsoport problémáinak megoldására irányul. Így ha egy célcsoportnál gazdasági nehézségek merülnek fel, vagy más változás nehezíti meg az online vállalkozási ötleted megvalósítását, a gazdasági nehézség nem vezet a te csődödhöz is, a másik 1-2 online vállalkozási ötlet simán kihúzhat a bajból, amíg a kérdéses probléma nem rendeződik.

A lényeg az, hogy az online vállalkozási ötlet kiválasztásánál mindig a célcsoportodat határozd meg először, azután azt a problémát, amire az adott online vállalkozási ötlet megoldást tud adni. Az a jó online vállalkozási ötlet, amely olyan probléma megoldására irányul, ami annyira égető a célcsoport számára, hogy azért hajlandó fizetni is.

Jó az is, ha az online vállalkozási ötleted valamelyik örökzöld témával kapcsolatos. Ezek azok a témák, amelyek a legnagyobb mértékben foglalkoztatják az embereket. Az örökzöld témákat rendszerint tíz csoportba osztják. De nem minden csoport örökzöld támája hat ki egyforma mértékban az emberekre. Ezért érdemes csak azokat a témákat figyelembe venni, amelyekkel az emberek a legtöbbet foglalkoznak.

Az első helyen kétségtelenül a fogyókúra áll. Ehhez a témához kötődik az alakformálás.mert mindenki szebb akar lenni. Hasonlóan ehhez a témához kötődik az evés, ivás, receptkönyvek, sminkeléssel, divattal kapcsolatos online vállalkozási ötletek is. Ezzel a témával kapcsolatban csak az a probléma, hogy nagyon sok online vállalkozó éppen ezt a témát célozta meg, tehát, ha a te online vállalkozási ötleted is ebbe a csoportba tartozik, vagy találj egy megfelelő niche, réspiac vállalkozási ötletet, vagy legyél sokkal jobb a konkurensektől.

Az örökzöld témák második csoportja, amelyikkel kapcsolatban érdemes online vállalkozást indítani, mert az emberek gyakran keresik az ezzel a témával kapcsolatos oldalakat, információkat, a pénz keresetének lehetősége. Oktass kereseti lehetőségeket, kézművességet, legyél karrierépítő személyi edző, korepetáltor... Minden olyan online vállalkozási ötlet jó, ami olyan képesítéshez, tudáshoz, munkához segíti az embereket, amellyel pénzt tudnak keresni.

A harmadik, legtöbb embert foglalkoztató örökzöld téma a hirdetésekkel kapcsolatos. Az emberek információért lépnek fel az Internetre. Ha tudsz nekik olyan információt felkínálni, amiért hajlandók fizetni, sikeres online vállalkozási ötleted van. Sok az ingyenes hirdetőoldal (ezeket használd online vállalkozási ötleted hirdetéséhez). De az igazán jó ötletekre épült hirdetési online vállalkozási ötletek fizetős hirdetéseket tartalmaznak.

A negyedik olyan örökzöld téma, amire érdemes online vállalkozási ötletet kidolgozni, az emberi kapcsolatok  kérdése. Ez az örökzöld téma nem csak az ismerkedési oldalakta öleli fel, hanem a kapcsolatápolási, konfliktuskezelési témákat is. Ma már nagyon sok ismerkedési oldal van. A legtöbbször ezek teljesen automatizált rendszerek. A vállalkozó számára ez előny lehet. De nagy hátrány az, hogy a közel sem jóindulatú hackerek éppen ezek az oldalak feltörésére irányítják a leggyakrabban a figyelmüket: Itt megszerezhetik az emberek azt az e-mail címét, amelyre érkező e-maileket biztosan megnyitnak. Ha a rendszer tagsági díjas (és rendszerint tagsági díjas) akkor sokak banki adatait is megszerezhetik. Ezért van az, hogy aki ismerkedni akar az az utóbbi időben ismét inkább a klasszikus ismerkedési rendszert keresi, ahol az internetes felület mögött emberek vannak és az ő adataik semmilyen, a honlappal összekapcsolt adattárba nem kerülnek be.

A nagy ötös, amin érdemes gondolkodnod online vállalkozási ötlet megvalósításakor, még a szórakozás. Zene, enigmák, beszélgetés, különböző sakk, kártya és más klubok, testi örömökkel kapcsolatos oldalak. Az ehhez az örökzöld témához kapcsolódó online vállalkozási ötletek rendszerint letöltésen (zene) olvasáson, hallgatáson és nézésen (idézetek, eseményleírások, esettanulmányok, jóslások, horoszkópok, zeneanyagok szex és más videók és webkamerás közvetítések, szerencsejátékok) és klubtagságon alapszanak.

A további öt csoport online vállalkozási ötletek szemszögéből már nem érdemel figyelmet, bár sokan megpróbálkoznak társadalmi elismeréssel, hittel, önmegvalósulással vagy más örökzöld kérdésekkel kapcsolatos online vállalkozási ötletet létrehozni. Nem mondom, hogy ezek az online vállalkozási ötletek sikertelenek, mert sok sikeres is van köztük. De tény, hogy több munkát igényelnek és kevesebb pénzt hoznak és a siker lehetősége is kisebb ezeknél az online vállalkozási ötleteknél.

Még egy dolog van, amit a túl fiataloknak figyelembe kell venniük, amikor online vállalkozási ötletet választanak. Ez pedig az, hogy ki fizet. A vállalatok szabály szerint csak számlák ellenében fizethetnek. Mivel te túl fiatal vagy ahhoz, hogy vállalkozást indíts, így online vállalkozásod nincs és nem tudsz számlát kiadni. Tehát olyan online vállalkozási ötletet kell választanod, ahol a szolgáltatásidért, termékeidért magánemberek fizetnek. Közben arra is ügyelj, hogy kerüld el a nagykorúsághoz kötött témákat (szex, szerencsejátékok).

********
Affiliate vállalkozások
Az eladás az internetes vállalkozások közt is a legnagyobb nehézség. Az emberek egy része nem tud, vagy nem szeret eladni. Pedig az internetes vállalkozásokra is az a jellemző, ami a fizikai vállalkozásokra: Ha azt akarod, hogy kereseted, pénzed legyen, valamit el kell adnod: Vagy a termékedet, vagy más termékét, vagy az idődet, vagy a tudásodat.
Sok induló vállalkozással az a gond, hogy nincs megfelelő termékük. Az internetes vállalkozások esetében elsősorban digitális termékre van szükség, mert azok előállítása könnyebb és ingyenes (másolás), szállításuk egyszerűen és ingyenesen megoldható. Azok a vállalkozások számára, akik ebben az ágazatban szeretnének érvényesülni, de nincs megfelelő terméke, az affiliate rendszer lehet a megoldás. Aránylag sok vállalkozás kínálja a termékeit eladásra. A gond az, hogy van a komolytalan kínáló és a komoly kínáló. És van a komolytalan értékesítő és a komoly értékesítő.
Komolytalan termékkínálók azok, akik az eladási ár 5-10 százalékát kínálják fel annak, aki eladja a terméküket. Úgy tesznek, mintha elfelejtenék, hogy a gazdaság egyik legnehezebb és legösszetettebb munkája éppen az értékesítés, aminek eredményességétől az egész vállalkozás sikeres lehet, vagy megbukik.
És vannak a komoly termékkínálók, akik hajlandók legalább 30, de akár 50 százalékot is fizetni az eladónak. Hallottam egy eladóról, amely a digitális termék eladási ára 75 százalékát adta oda a termék eladóinak. Annyian foglalkoztak ezzel a termékkel, hogy a termék gyártója alaposan meggazdagodott. Nem azt akarom mondani, hogy ha affiliate rendszerben eladásra kínálod a termékedet, 70-75 százalékot kell kínálnod az eladóknak, de ha olyan eladókat keresel, akik sokat tesznek a terméked értékesítéséért, akkor érdemes elgondolkozni azon, hogy felkínáld a bevétel 50 százalékát.
Az eladók között is vannak komolytalanok. És természetesen komolyak is. Ha én affiliate termékértékesítő lennék, mindenekelőtt kiszámolnám, hogy hány terméket kell eladni ahhoz, hogy az értékesítéssel eleget keressek. A fizikai könyvesboltok például átlagban napi 1-2 könyvet adnak el. Csak kevés olyan sikeres könyvesbolt van, ami ennél többet tud értékesíteni. Ezek azok a boltok amelyek olyan területen dolgoznak, ahol nagyobb a gyalogosforgalom, vagy olyan témakörben dolgoznak, ahol kisebb a konkurencia, esetleg időszakosan vásárolt könyveket árulnak, mint a karácsonyi ajándéknak szánt mesekönyvek, vagy a tankönyvek. Tehát ha te eladsz napi egy könyvet és ezért nem kapsz annyit, hogy ebből megélj, felejtsd el ezt a lehetőséget. Hogy ez lehetetlen? Számoljunk! Ha egy digitális könyv 5000 forintba kerül és te naponta kettőt el tudsz adni, amiért az ár 50 százalékát kapod meg, akkor a havi kereseted általános időszakban is 150.000 forint körül mozog. Ha kampányokat szervezel, jobb vagy az eladás terén, ettől lényegesen többet is kereshetsz. De ha ez az összeg sem gyűlik össze, keress más vállalkozási ötletet.
A komolytalan termékértékesítők azok a blog vagy honlap tulajdonosok, akik szerződést kötnek affiliate értékesítésre, azután írnak egy klasszikus reklámszöveget, azt felteszik a honlapjukra vagy blogjukra és hónapokon, éveken át hozzá se nyúlnak. Így nem lehet eredményesen dolgozni.

Ezek a munkák előnye: Hogy a vásárlóid magánemberek. Viszont te pénzt a digitális termék tulajdonosától kapsz, ami rendszerint valamilyen vállalkozás.

Hátránya: Hogy folyamatosan gondoskodni kell a termék vagy termékek értékesítési kampányáról. Munka nélkül nincs jövedelem. 

Ha részletesebben érdekel ez a lehetőség, vagy többet szeretnél megtudni a túl fiatalok számára megfelelő vállalkozási lehetőségekről, kérd az ezzel kapcsolatos ingyenes anyagot a következő címen: miksa.beer@gmail.com.  A tárgy mezőbe írd be: Online vállalkozási lehetőség túl fiatalok számára.


______________________________

Miről írj szakkönyvet?

Javasolt témák olyan fiataloknak, akik szakkönyvet akarnak írni:
  • "Szakkönyv" a nyári ifjúsági zenei rendezvények bemutatására
  • Szakkönyv az ifjúsági hotelek, hosztelek bemutatására
  • Csajozós szakkönyv
  • Pasizós szakkönyv
  • Szakkönyv arról, mit árul el a nők testbeszéde
  • Szakkönyv arról, mit árul el a fiúk testbeszéde
  • Szakkönyv a flört iskoláról lányoknak
  • Szakkönyv az egyes szakmákról - pályaválasztási tanácsadás a fiatalok szemével
  • Szakkönyv az ifjúsági divatról
  • Utazási tanácsadás fiataloknak

Internetes munka: segíts másoknak

Egy internetes munka ötlet: Hogyan lehet sikeres internetes munka a blogírás?

Nagyon sok internetes munkát ajánló oldal javasolja azt, hogy indíts blogot. De arról kevés szó esik, hogy ebből hogyan lehet jövedelmed. Az írás ekején ezért hagy kezdjem azzal, hogy beszéljek a blogírásról, mint internetes munkáról. Az internetes munkaként készült blogok által megvalósított jövedelem forrása a blogok nagyon nagy hányadánál a hirdetésekből keletkezik. Ahhoz, hogy jó jövedelmet adó hirdetésekre tudj szerződést kötni, mindenekelőtt nagy látogatottságra van szükséged. Mondjuk napi 1000-3000 látogatóra. Ahhoz, hogy ennyire látogatott legyen a blogod, már a blog kialakításának kezdetén gondolni kell néhány dologra:
1. A blog olyan témáról szóljon, ami az embereket érdekli. A legjobbak az úgynevezett örökzöld témák.
2. A blogban legyen olyan tartalom, ami miatt az olvasók visszatérnek - folytatásos tartalmak, hasonló tartalomra vonatkozó cikkek.
3. Már az első naptól kezdve gondolkodj csapatban és keresd a potenciális együttműködő partnereket.
4. Segíts másoknak, az Internet is megsegít. 

Ebben a cikkben egyetlen téma alatt ez az utolsó két pont alatt meghatározott dologról lesz szó. Ahhoz, hogy több látogatót tudj szerezni, nagyon fontos, hogy a blog fokozatosan fejlődjön. Nagyon sok blog van és naponta több tízezerrel nől a számuk. A konkurencia határtalan és egyre élesebb. De azért nem olyan rosz a helyzet. A blogok 98 százaléka előre meghatározott cél nélkül születik. Ez sokszor még a jó blogra is jellemző. A megmaradt két százalék esetében az az igazság, hogy 100 blogíróból 90 abban bízik, hogy a saját erejéből feltornázza majd magát a keresők első oldalára. Felejtsd el! Ez nem fog menni. Ez egy nagyon nehéz internetes munka, am még ez mellett komoly tervezést igényel. De éppen ez lehet a te internetes munkád ötlete. Nézzük hogyan csináld:
1. Indíts blogot, amelyben blogokat mutatsz be és értékelsz.
2. Határozz meg olyan témákat, amelyek érdeklik az embereket
3. Keress olyan jó blogokat, amelyek nincsenek a kereső első 50 találata között (Az 5-10 oldalon levő blogokat nézd végig).10-15 blogot keress. Ezekről írjál egy rövid bemutatót, majd a bemutatóval együtt a blog URL címét jelentesd meg a saját blogodban. 
4. Írjál a saját blogod tartalmáról (Blogbemutató és értékelő blog) 10-15 PR cikket. Ha nem tudsz PR cikket írni, keress rá az ilyen témákkal foglalkozó tartalmakra az interneten és tanulj meg PR- cikket írni. A 2000-2500 karakteres cikkbe mindenképpen építs be 2-5 olyan linket, ami a te blogod különböző oldalaira mutat.
5. Írj egyedi, névre szóló levelet a talált blogok tulajdonosainak. Mond el nekik, hogy a keresőben alacsonyan rangsorolva találtad meg az ő blogjukat. A blogjuk jó és jobb helyezést érdemel. Javasolj nekik együttműködést: Te megjelentetted az ő blogjukra mutató linket. De ettől jobbat ajánlasz. Írjonak egy PR cikket a saját blogjukról amibe beépítenek a blogjukra mutató 3-5 linket. Te ezt a cikket megjelenteted, de cserében ők is jelentessék meg a te PR cikkedet. Egyeztessetek, hogy ugyanazon az oldalon jelentetik meg a cikkeket. A legjobbak persze az első oldalak mindkettőtöknél.
6. Javasold nekik, hogy ha találtak egy hasonló problémával küzdő blogot, annak kinálják fel ugyanezt az együttműködést. Ebben te annyival segíted őket, hogy mindazok a blogok, tulajdonosainak PR cikkjét, amelyeket ők megjelentetnek, te is megjelenteted, ha az az ő ismerősük felteszi a te blogod linkját a saját blogja első oldalára. De ha érdekli őket, természetesen PR-cikk megjelentetésére is van lehetőség, de abban az esetben másik cikket kell írniuk ugyanarról a témáról, mert a másolás rontja az egész rendszer esélyeit.
7. Írj rendszeresen jó tartalmakat a saját blogodra. Tartsd szem előtt a kiválasztott kulcsszavak megjelentetésének fontosságát.

Ez csak egy internetes munka ötlete. De olyan internetes munka ötlet, amelyet már többen megvalósítottak. Persze tudni kell, hogy ennél az internetes munkánál ugyanúgy fontos az állandó aktivitás, a jó és megfelelő cikkek írása, mint minden más hasonló internetes munkánál.

Ha segítségre van szükséged a PR-cikk írásában, kérj ingyenes segítséget itt: miksa.beer@gmail.com  A tárgy mezőbe írd be: internetes munka- ingyenes információ a PR-cikkről.
Ha szeretnél velem együttműködni egy ilyen csoport kialakításában, jelentkezz a következő e-mailre: miksa.beer@gmail.com. A tárgy mezőbe írd be: internetes munka - blog a blogról.


*****************************

Internetes munka: ingyenesen felhasználható angol nyelvű digitalis termékek értékesítése

A fiatal generációra jellemző, hogy sokkal több fiatal beszél már aránylag jól angolul, esetleg valamelyik másik idegen nyelven. Itt szeretném megjegyezni, hogy a régi hagyományok miatt a második legkedveltebb idegen nyelv a német. Pedig van néhány olyan idegen nyelv, amelyet sokkal többen beszélnek a világban, tehát informatikusként, különösen ha valaki vállalkozóként internetes munkával akar foglalkozni, sokkal jobban megéri megtanulni. Ezek a kínai, hindi, orosz vagy a spanyol. Elfogadom: A kínai, vagy a hindi nehéz, az arab még szokatlan mint idegen nyelv. De a spanyol egy aránylag könnyű, a latin nyelvek családjába tartozó nyelv. És a világon ez a legtöbb országban a hivatalos nyelv. Többszáz millio ember anyanyelve. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a spanyolul tudok aránylag könnyen megértik a portugált is, sőt a francia és az olasz sem áll túl távol tőlük.
Annak ellenére, hogy a fiatal generáció már jobban beszél valamilyen idegen nyelvet, ez a tudás még mindig nem elegendő ahhoz, hogy a többségük önnállóan olyan digitalis terméket állítson elő, amelyet internetes munka keretében értékesíteni tudna. Egyszerűbb és ésszerűbb megoldást kell találni. Ez pedig az, hogy olyan ingyenesen felhasználható digitalis terméket kell találni, amelyet akár változatlan formában értékesíteni tudnak. Meglepő, de az interneten kínálnak ingyenesen olyan digitalis terméket is, amelyet akár megváltoztatott címmel, a saját nevük alatt árulhatnak az emberek. Mintha ők lennének a szerzők!
Ilyen termékeket több portal, honlap, béog is kinál. Én azt ajánlom, aki ezzel az internetes munkával akar foglalkozni, elsősorban ezeken az oldalakon keressen megfelelő digitalis terméket:  http://master-resale-rights.com/private-label-rights /, https://www.indigitalworks.com/, http://www.bugabong.com/, https://www.ebookjunkie.com/resellrights.
Természetesen bármelyik témakör megfelelő lehet. De én azt ajánlom, az úgynevezett örökzöld témák közül elsősorban az olyan témákat keressék, amelyek érdeklik a fiatalok többségét. Szeretnék ajánlani néhány témát a fiatalok számára ehhez az internetes munkához:
  • Ismerkedés, csajozás, pasizás
  • Zene, zenekarok, énekesek
  • Fiatal filmsziészek, ifjúság körében népszerű filmek
  • Okostelefonok bemutatása, appok, használati trükök
  • Fényképek,
  • Videók…
****************** 

Online vállalkozási ötletek fiataloknak

White labeling vállalkozási ötletek

Nelly 44: Szeretnék vállalkozást indítani. Hallotam egy olyan hangfelvételt, illetve annak egy részét, ahol hasonló gondolkodásúak beszéltek a vállalkozási ötletekről. Az előadó, aki a kérdésekre válaszolt White labelnig vállalkozásról beszélt. Mi az?

Válasz: Manapság sok kis vállalkozás a vállalkozási hírnév, brandname építésére törekszik. Olyan termékekkel lép piacra, amelyeket a nagy és ismert cégek is használják, de nem elégszik meg azzal, hogy pusztán kereskedő akar lenni és a nagy cégek kész termékét megveszi a nagykereskedéstől és árúsítja a lakosságnak, hanem a terméket saját neve alatt akarja fporgalomba hozni. Ilyen esetekben több lehetőség is van:
·   Azokban az években, amikor ez a gazdasági kereskedelmi irányzat kialakult, még az volt a módszer, hogy a kis cég megvette a kész terméket, azután azt átcsomagolta, átcimkézte. Ennek az volt az előnye, hogy saját név alatt mint saját termék dobhatott piacra minőségvizsgálaton átesett megfelelő terméket. Kedvező volt az is, hogy nem kellett drága gyártási folyamatot megszerveznie, sőt a termékből is csak kisebb mennyiséget kellett megvásárolnia, tehát ha nem állt túl sok pénz a rendelkezésére, akkor is meg tudta oldani a számára megfelelő piacra lépést. A megoldás hátránya, hogy munkaigényes és a termék darabszámára nézve költségesebb is, mert a már kész csomagolást le kellett szedni és el kellett dobni.
·   Később alakult ki az, hogy az ilyen cégek nagyban, nem csomagolt állapotban veszik meg a terméket és saját maguk csomagolják. Ezzel nem kerül sor a termékek kétszeres csomagolására. Viszont mivel a gyártó cégek általában csak nagyobb mennyiséget értékesítenek rinfúz, csomagolatlan áruként, ez csak azoknak a cégeknek megoldás, amelyek nagyobb mennyiségű árút szeretnének vásárolni.
·   Ezt a megoldást használják mind gyakrabban a nagyobb kereskedelmi láncok is, amelyek saját márkanév alatt dobnak piacra különböző termékeket. Megveszik nagy tételben az adott termékeket és azután a saját nevükkel ellátott csomagolást használva csomagolják, majd árulják a terméket. Ez elsősorban a por állapotú és folyékony termékekre jellemző, mivel azok csomagolása lényegsenen könnyebb és olcsóbb. Egész sor olcsó és kis csomagológép állhat rendelkezésre. Az üzletláncok gyakran így jelentkeznek saját márkájú készlevessel, ételízesítővel, üdítőitalokkal, alkoholos italokkal, étolajjal, ecettel és megannyi más termékkel. 
·   Vannak olyan gyárak, amelyek a kész terméket fehér cimkével gyártják. A vásárló azután erre a kész csomagolásra nyomtatja rá a saját feliratait. Ez valójában az igazi fehér cimkés gyártás és innen ered a white labeling elnevezés is. Ez az eljárás azonban sokszor különleges nyomtatási rendszert követelt meg és voltak olyan cégek, amelyek nem rendelkeztek ezzel a lehetőséggel.
·   A White labeling technológia egy másik megoldását alkalmazzák azok a gyártó cégek, amelyek a terméket már eleve a megrendelő cégek védjegyeivel, felirataival csomagolják. Manapság a világban aránylag sok olyan nagy cég van, amelyik saját márkanévvel nem is lép piacta, csak a megrendelő csomagolásával gyártja a terméket. Mivel manapság már aránylag kis mennyiséget is lehet ezzel a technikával rendelni, nemegy nagy gyártási kapacitással rendelkező cég gyárt ilyen fehér cimkésnek nevezett, de valójában feliratozott terméket.


A white labeling megoldás a kis vállalkozóknak segít. Előnye, hogy leellenőrzött és ismert minőségű jó termékkel léphetnek piacra a kis cégek is. Sok esetben akár olyan termékekkel, amelyek saját gyártásban csak magas költségek és magas áron vallósulhatnának meg. Vannak white labeling gyártó cégek, amelyek az internetesn is hirdetik magukat és amelyekkel elfogadható feltétel mellett a cégnevét építő kis vállalkozás legyártathatja a "saját" termékét. Ez lehet akár konzerv, felvágott, csomagolt hústermék, háztartási vegyszer, tisztítószer, papíráru, füzet, golyóstoll, zselés toll, papírzsebkendő, szaévéta, hajmosó sampon, testápoló krém, kozmetikai cikkek, de lehetnek akár edzőruhák, kerékpárok, motorketékpárok, autók sőt még kész házak is.





********************************************

Mobiltelefonos tanácsadó fiataloknak

Az ötletről: Az emberek ősidők óta igénybe veszik a tanácsadók szolgáltatásait. Probléma esetén azért, mert a tanácsadó mint kivülálló személy jobban látja, fel tudja mérni a problémát, mint az, aki a problémában él. Itt nem is az a lényeg, hogy mennyire értesz egy-egy problémához, mint inkább az, hogy bele tudod-e magad képzelni, helyezni a problémát kérő helyzetébe és olyan megoldást tudsz javasolni, amit az el tud fogadni, amivel megoldhatja a gondjait.
Lehetsz általános tanácsadó. Kezdetben ez a legjobb, mert így sokkal szélesebb célcsoportból vadászhatsz kliensekre. Később specializálhatod magad, egy-egy kisebb problémakörre, esetleg réspiacra orientálva a tevékenységedet. Mondjuk lehetsz karrierépítő tanácsadó, foglalkoztatási tanácsadó, szerelmi tanácsadó, párkapcsolati tanácsadó, konfliktuskezelési tanácsadó, beszélgetésterapeuta…
AMI A LEGFONTOSABB: A vállalkozáshoz csak egy mobiltelefonra van szükséged. A vállalkozást akár már ma is kezdheted, attól függetlenül, hogy hány eves vagy.
.
Megvalósítás lépésről lépésre:
1.    Írj magadról bemutatkozó szöveget és reklámszöveget. A szöveg címe ütős, figyelemfelkető és megnyerő legyen. A cím ne legyen hossszabb 30 karakternél. A szöveg első 100-120 karaktere olyan legyen, ami megnyeri az olvasót. Ősszesen 500-1000 karakterhelyen írd le, hogy mivel foglalkozol. Írd le, hogy aki csatlakozik a csoporthoz, befizeti a havi 3000-5000 forint  tagsági díjat, az bármikor felhívhat, bemondja azt a kódot, amit tőled abban a hónapban kapott a befizetés után, annak segítesz megoldani a problémáját, átbeszéled a gondjait. A hirdetésben írd meg, hogy hova, milyen számra kell a tagsági díjat befizetni és hogy utánna melyik számon tud téged felhívni.
2.    A szövegeket jelentesd meg a közösségi oldalakon (pinterest, facebook, instagram…. Hirdesd magad az ingyenes hirdetőoldalakon is. Főleg a fiatalok által kedvelt hirdetőket keresd és azokba a kategóriákba tedd a hirdetésedet, amelyek megfelelnek a hirdetésed tartalmának és amelyeket a fiatalok is szivesen olvasnak. Naponta 10-12 hirdetést adj fel. Soha ne ismételd a hirdetésedet ugyazon  ahirdetőoldalon. Mindig változtass valamennyit a hitdetés címén és a szövegén is.
3.    Vegyél egy füzetet, aminek első lapja elé gémkapoccsal beillesztesz egy lapot, amelyen az adott hónapi kódok vannak. Igy mindig gyorsan le tudod ellenőrizni, hogy aki hívott, az fizetett-e az adott hónapra. A kódokat te adod meg. Mondjuk álljon nyolc karakterből, amiból az első négy betű a neve első négy betűje lesz, majd két szám a hónapra utal, amelyikben fizetett (01 - január, 02 - február… 11 – november, 12 - december, de te használhatod azt is, hogy 51 - január, 52 – február,… 91 – november, 92 – necember…). A kód utolsó két helye legyen egy véletlenszerűen “general” betűkombináció: írd le, ami az eszedbe jut.
4.    A füzet többi lapján sorra készíts jegyzetet a beszélgetésekről. A lap tetején írd oda, hogy hogyan mutatkozott be az aki hívott, Alatta beszélgetés után készíts egy roved jegyzetet a beszélgetésről. A következő beszélgetéskor vissza tudsz idézni gondolatokat, ami fontos, bizalmat építő elem. Persze a beszélgetőtársnak nem kell tudni, hogy te jegyzetből olvasod a “visszaemlékezésedet”.
5.    Bármikor hívnak, kérd, hogy mondják be a kódot. Ellenőrizd és jelezd, ha nem felel meg. Ha mondjuk női hangnak kellene lenni és férfi jelentkezik, erre hívd fel a figyelmet. Ha nem fizetett az adott hónapra a tag, arra is hívd fel a figyelmet. Jó, ha ennek ellenére elfogadod a hívást, de ha biztos vagy benne, hogy nem az hívott, akié a kód, már az elején mond meg, hogy csak rövidített beszélgetésre jogosult, mondjuk 5 percre. Ha nem vagy biztos a “hibában”, inkább ne mondj semmit és tegyél úgy, mintha minden rendben lenne.
6.    Már az első beszélgetésnél mond meg minden tagnak, hogy semi esetre se monja el másnak a kódját, mert az esetleg felhívhat, összekeverheti azt amit tudnod kell róla, állhíreket mondhat, bajt okozhat az illető tagnak.
7.    Egy beszélgetés se legyen 15 percnél hosszabb. A beszélgetés két harmadát a hívó beszéde töltse ki. Sok ember számára már az is megoldja a problémáját, ha kibeszélheti azt. Minden beszélgetés során igyekezz pozitív, építő jellegű tanácsot adni.
8.    Adj ingyenes lehetőséget. Jeles dátumok, ünnepek idején, vagy egy hónap adott dátumán adj lehetőséget arra, hogy bárki ingyenesen felhívjon. Ilyen esetekben korlátozd a beszélgetési időt 5 percre. Ezt a lehetőséget hirdesd meg.
9.    Adj lehetőséget arra, hogy a klienseid hirdessenek téged: Mondjuk aki hoz egy új fizető klienst, az 25 százalék kedvezményt kap egy hónapra. Vagy aki hoz öt érdeklődőt (akik még nem fizettek) az kap 25 százalék kedvezményt. Itt a lényeg az, hogy elküldje az érdeklődők e-mail címét amelyek csak akkor számítanak jó címnek, ha az érdeklődő válaszol az e-mailedre, amelyben a reklámanyagodat küldted el neki.

A vállalkozás előnye:
·         Könnyen indítható költségek nélkül
·         Virus jellegú reklámlehetőség (Magától terjedő reklám-információ)
·         Saját brandnamet hozhatsz létre
·         Már most elkezdheted a munkát, attól függetlenül, hogy hány eves vagy
·         A bevételed kizárólag a magánemberek befizetéséből gyűlik össze

A vállalkozás hátránya:
·         Naponta kell foglalkoznod a vállalkozásoddal
·         Naponta kell hirdetni a vállalkozásodat
·         Nincs munkaidőd, akkor kell dolgoznod, amikor hívnak

·         Mindig elérhetőnek kell lenned telefonon


E-book értékesítő vállalkozás

Az ötletről: Az E-book olvasó a legnagyobb ütemben terjedő termékek között van ma a világon. Ez is azt mutatja, hogy az emberek egyre nagyobb hányada választja azt, hogy a tényleges, nyomtatott könyv helyett inkább digitalis formában veszi kézbe a könyveket. Nem csoda, hisz ennek számtalan előnye lehet. Egyetlen könyvnél vékonyabb és könnyebb szerkezettel nem egy könyvet, hanem egy egész könyvtárat vihet magával. A táblagépnyi könyvtárában digitalizált formában lehetnek klasszikus regények, novelláskötetek, versek, szakkönyvek egész hada, útleírások, oktató anyagok, de akár e-bookok is.
 A folyamat a könyvírásban is nyomot hagy. Mig kezdetben inkább a már meglévő könyvek digitalizációja volt az, amire az elektromos könyvolvasót ellátó vállalkozások törekedtek, addig ma már sokkal több szerző gondolkodik abban, hogy e-könyvet ad ki, mint abban, hogy nyomtatásra készíti el a szövegét. Ehhez az is hozzájárul, hogy a digitalizált könyvek sokkal nagyobb lehetőséget biztosítanak arra, hogy  kiszolgálják az olvasó igényeit, mint a hagyományos könyvek. Mig a klasszikus könyvek és az ezek olvasására készített digitalis olvasók a folyamatos olvasás teszik lehetővé, addig az e-könyvek már arra is lehetőséget adnak, hogy az olasó úgy ugráljon a leírt anyagban előre és hátra, ahogy az neki megfelel. Gondold csak el, hogyan lehet egy verseskötetet, novelláskötetet, mesekönyvet, szakkönyvet, vagy oktatóanyagot ilyen szerkezettel olvasni. Ez a lehetőség sok könyvnek minőségileg más dimenziót ad. Persze ehhez az e-könyv olvasónak is tovább kell fejlődnie egy lépéssel.
És akkor most nézz körül. Láthatod, minden városban több, akár sok száz könyvesbolt is van. És hány e-könyvet árusító boltot látsz? Több százat még az egész világot felölelő Interneten sem. A legtöbb szerző egyedül próbálja meg hirdetni és eladni a könyvét. Pedig még a kiadók többsége is túl kicsi ahhoz, hogy valóban eredményes nagy marketingkampányokat folytasson, úgy, hogy annak költségei egy-egy könyvcímre levetítve mégis alacsonyak maradjanak. Ez az a lehetőség, amit meg lehet fogni. Indíts e-könyveket árusító vállalkozást.
.
Megvalósítás lépésről lépésre:
1.    Indíts egy blogot. Ezt akár ingyenes blogportálon is megteheted. A blog első oldalán rendszeresen jelentess meg írásokat a blogodon megtalálható e-könyvekről. A legjobb, ha heti 4-5 alkalommal írsz. A blog statikus oldalain sorba mutasd be az e-könyveket. Minden ilyen oldalon legyen egy megrendelőlap is. Amellyel a blog olvasója azonnal megrendelheti és kifizetheti az e-könyvet.
2.    Keress fel e-könyv szerzőket. Ajálnd fel nekik, hogy árulod a könyvüket. Ők valószínűleg százalékot akarnak majd adni a könyvük árából, de te ezt ne fogadd el. Meg is tudod magyarázni: Ahhoz, hogy bárki, így te is, egyáltalán eladjon bármit az Interneten, kampányokra van szükség, hogy megismertesse az olvasóval a vásárlási lehetőséget. Éppen ezért neked is jelentős költségeid vannak az általad árult e-könyvek eladása érdekében. Tehát kérj fix összeget, mondjuk könyvcímenként havi 2000-5000 forintot, és ezen felül 10-20 százalékot az eladott könyvek árából. (Ez csak egy javaslat, te készíthetsz más árajánlatot is.) Azok a szerzők könyveit, akik elfogadták a javaslatodat, készítsd el az e-könyv üzleted további oldalait. Egy javaslat: ne csak a kevés könyves szerzőket keresd. Azok, akiknek már fogynak a könyveik, sokkal könnyebben elfogadják a javaslatodat, mert tudják, hogy a könyvárusítás egy nagyon nehéz feladat, ami folyamatos munkát igényel.
3.    A rendszert úgy szervezd meg, hogy az olvasó tőled rendeli meg a könyvet és neked fizet. Te rendelés után fizetsz a szerzőnek, majd a szerzőtől kapott kódot elküldöd az olvasónak, hogy letölthesse a könyv anyagát.
4.    A rendszeresen készített blogbejegyzéseidet hirdesd a szociális médiában: Facebook, Linkedin, Pinterest, Instagram, ingyenes bejegyzésekkel. Használd az ingyenes hirdető oldalakat. Szervezz árveréseket a nagy látogatottságú árverési oldalakon (Ez a te hozzájárulásod az akció sikeréhez). Használd a Google és a Facebook fizetett hirdetéseit.
5.    A megrendelőlapokat úgy készítsd el, hogy a megrendelő egyben felíratkozik a hírleveledre is. Küldj neki hetente egyszer információt az új könyvekről. Elsősorban olyan könyveket ajálnj neki, ami tematikailag közel van az általa vásárolt könyv témájához. Vigyázz, ne bombázd a vásárlókat túl gyakori hírlevéllel, a hirlevél SOHA ne arra figyelmeztesse, hogy valamit még nem vett meg, vagy valami hasonló, mert az ellenérzést vált ki benne.  A könyvek bemutatója a hírlevélben legyen tömör, rövid és egyszerű nyelvezettel írt szöveg..

A vállalkozás előnye:
·         Könnyen indítható költségek nélkül
·         Ha szereted a könyvet, ezt a munkát is szeretni fogod
·         A hírlevél nem arra szolgál, hogy becserkészd az első vevődet, hanem arra, hogy ápold a kapcsolatod a vevőddel
·         A jövedelmed magánemberektől kapod
·         Széles olvasótábort építhetsz ki
·         Már most elkezdheted a munkát, attól függetlenül, hogy hány eves vagy

A vállalkozás hátránya:
·         Ahhoz, hogy a vállalkozás eredményes legyen, fel kell futtatnod (Az ilyen felfuttatásra általában 90 nap kell, de lehet, hogy itt inkább egy évről beszélhetünk)

·         Naponta kell foglalkoznod a vállalkozásoddal


Infotermékek gyártása

Azok az emberek között, akik online vállalkozást szeretnének folytatni, kétségtelenül ez a legnépszerűbb vállalkozási forma. Saját maguk létrehoznak valamilyen digitalis terméket, amelyeket azután árulhatnak az interneten. Annak ellenére, hogy az egyik legnépszerűbb online vállalkozási fajtáról van szó, ez az egyik legnehezebb online vállalkozási forma. Megfelelő előtudással, tapasztalattal érdemes belevágni.
De azért arra is van lehetőség, hogy a legfiatalabbak is megtalálják a számításukat az ebbe a csoportba tartozó online vállalkozások esetében. Szinte nincs olyan téma, amellyel kapcsolatban ne tehetnél szert megfelelő tudásra az interneten. Tehát ha végzel egy kis kutatómunkát, bármilyen kérdéssel kapcsolatban össze tudsz szedni annyi tudást, amivel készíthetsz egy eladásra alkalmas infoterméket., amelyet azután értékesíthetsz is.
Az infotermékek iránt azért van reális és egyre növekvő kereslet, mert sok ember nem találja fel magát az interneten tapasztalható hatalmas információáradatban, vagy csak egyszerűen nincs ideje, kedve vagy türelme, hogy egyedül keresgessen. Sok esetben az is döntő lehet, hogy valakinek valamilyen speciális formában kellene néhány adat, amit az interneten egészen más formában talál meg.Például egy újság megtalálja az adatokat egy tanulmány formájában, több tíz oldalon szétszórva, neki pedig egy egyszerű és áttekinthető grafikai formában kellene.
És akkor már el is érkeztünk a legfontosabb kérdésig: Milyen infoterméket hozhatsz létre? A lehetőségek sora szinte végtelen, de ime a legkeresettebek és legfontosabbak:

Rövid tartalmi összegezés pár oldalas vagy hosszabb tanulmányokból (Az összegezés ne legyen hosszabb 600 szónál!)
Grafika
Infografika
Tanulmány
Recenzió, vagy könyvismertetés
Részletes ismertetés egy problémáról
Információ
Termékbemutató
Termékértékelés
Könyvbemutató
Honlapbemutató
Honlapértékelés
Blogbemutató
Blogértékelés
Videoblog bemutató
Videoblog értékelés
Kronológiai jegyzet
Olvasói vélemények gyükteménye
Idézetek
Összegyüjtött bölcseségek,
Fényképek
Videók
Zenei anygaok
Ismertető diasor
Egyperces kis történetek
Városi legendák
Mesekönyv
Ismert emberek bemutatása e-könyvben
Ismert feltalálók életrajza e- könyvben
Szakmai magyarázó ismeretterjesztő kézikönyv
Útmuttató
Önfejlesztp könyv
Útleírás
Riportkönyv
Dokumentumgyüjtemény
Dokumentumregény
Események sematikus rajza
Audió oktatóanyag…

Ezek a munkák előnye: Hogy pénz nélkül indíthatók, hogy a vásárlóid magánemberek. Ez az online vállalkozási forma legnagyobb előnye az, hogy megfelelő elismerést, renomét teremtesz vele magadnak.

Hátránya: Ha hogy a munka előkészítése hosszabb időt igényel. Hátrány az is, hogy a munka csak akkor lesz igazán eredményes, ha megfelelő ismertséget építesz ki magadnak és állandóan dolgozol a vállalkozásod reklámozásán. 


Szolgáltatások, mint online vállalkozások


Szolgáltatások


Az online vállalkozások között ez az egyik sokak által ajánlott vállalkozási forma. Mivel szolgáltatásról van szó, nincs szükséged kész termékekre, infotermékre, sőt semmilyen bonyolult rendszerre sem. Igazi online munkalehetőség: Pénz nélkül kezdheted ée bármikor bárhonnan végezhető. Ha megvan a szolgáltatáshoz szükséges ismereted, azonnal kezdheted  a munkát. Itt elsősorban az internettel kapcsolatos szolgáltatásokról van szó. A vásárlóid szinte kizárólag vállalkozások lesznek, ami azt jelenti, hogy a megrendelést a vállalatoknál szokásos lassúb döntéshozatali és megrendelési folyamat előzi meg. A szolgáltatások tipusát két csoportra oszthatjuk. Vannak az egyszeri és kevesebb időbeli kötöttséget jelentő munkák, de ezekre minden esetben külön megrendelés kell. És vannak a folyamatos tevékenységet jelentő munkák.

·         Egyszeri munkák: honlapépítés, honlapellenőrzés (SEO), linkhálózat építés, direkt marketing levél írása és kiküldése, vállalkozás aeculatépítése, fordítás, logokészítés, fejlécek készítése, fényképek, rajzok, videó és audió anyagok készítése...

·         Folyamatos munka: Facebook és más közösségi oldal karbantartása, honlapkarbantartás, ügyfélgondozás,  

·         És vannak olyan munkák, amelyek többnyire egyszeriek, de az is megtörténhet, hogy a megrendelődtől folyamatos munkára kapsz megbízást: posztok írása és megjelentetése, hirdetések megjelentetése, marketing akciók szervezése, hideghívások intézése...

Ezek a munkák előnye: nem szükséges hozzá hosszas előkészítés, pénz az indításhoz és, csapat és felszerelés sem.

Hátránya: a megrendelőid vállalkozások lsznek (a magánemberek könnyebben határoznak a vásárlás mellett és a munka megfizetése is egyszerűbb),. Hátrány az is, hogy a munka csak akkor lesz igazán eredményes, ha megfelelő ismertséget építesz ki magadnak és állandóan dolgozol a vállalkozásod reklámozásán. Igaz, ezt a feladatot csökkentheted, ha a potenciális partnerekkel közvetlen kapcsolatba lépsz, akár e-mailen keresztül is.



Klasszikus termelési vállalkozások családi vállalkozások formájában

A legrégebbi vállalkozási tipus. A társadalom és a vállalkozók között az egyik legmegbecsültebb vállalkozás fajta. Előnye, hogy elasztikus, gyorsan rud termelési profilt váltani, ha a piac igénye azt megköveteli. Hátránya, hogy csak a vállalkozó állandó jelenléte mellett biztosít jövedelmet. Az első ilyen vállalkozások voltak a textilszövők, bőrkellékek előállítói, szerszámkészítők, élelmiszerfeldolgozók. Jellegtessége, hogy többnyire egyedi terméket állít elő.Élelmiszertermelés esetében ezek a hagyományos ízű élelmiszerek és az úgynevezett bio ételek, amelyek nem tartalmaznak egészségre kéros adalékokat.
Kezdetben a termékeiket maguk a gyártók értékesítették. Később kialakult a termékek eladását megszervező vállalkozási forma, ami megkönnyítette a termelők helyzetét és lehetővé tette, hogy csak a termeléssel foglalkozzonak. Ez növelte a termelt mennyiséget, megfelelő feltételeket teremtett a jobb minőség eléréséhez és a minőség folyamatos megtartásához. De ennek ellenére a legtöbb esetben a családi vállalkozások még mindig saját maguk értékesítik a termékeiket.
Ez a vállalkozási forma még ma is nagyon sok lehetőséget rejt magában. Egy kis találékonysággal jórészt autómatizálhatóak. Ez az autómatizálás elsősorban az értékesítésre vonatkozk, de a termelést soha nem lehet autómatizálni. Az eladási folyamat viszont szinte teljes egészében áttelepíthető az internetre, sőt akár online rendszerként is kezelhető a vállalkozó szempontjából.
Ebben az esetben A vállalkozó a termeléssel foglalkozik, mig az értékesítést szolgáltatást végző webshopra bízza.
És hogy említsünk néhány ma is eredményesen indítható, ebbe a csoportba tartozó vállalkozást:
  • Hagyományos ételek készítése (tej házi feldolgozása, hús házi feldolgozása, gyümölcs és főzelékféle szárítása, házi lekvárfőzés, házi kompótok készítése...)
  • Textilel foglalkozó termelési vállalkozások (egyedi ruha varása, rongypokróc készítés, menyasszonyi ruhák varása, függönygarnitúrák varása, folklór öltözetek varása, textilfestés, batikolás, házi textiliák készítése, kötés, horgolás..)
  • Fa megmunkálása (fafaragással készült termékek, bútorasztalaos termékek, faházak készítése, fa díszek, ékszerek készítése...)
  • Bőr termékek készítése (bőr ékszerek, bőr ruházati cikkek, bőr bútorok, bőr övek és más divatkiegészítők készítése, bőr képek készítése...)
  • Fém tárgyak készítése (fém ékszerek, drót ékszerek, rézveret képek készítése, kerítések és más épületkiegészítők készítése...)
  • Kézműves termékek
  • Ajándéktárgyak készítése...


Milyen új online vállalkozások alakulhatnak ki?

Már most elkezdheted előkészíteni az online vállalkozásodat

Ha most volnák tizenéves, mondjuk 14, mindenképpen online vállalkozás indításában gondolkodnák, Az online vállalkozás előnyei:

  • Az online vállalkozás kevés pénzzel, vagy akár pénz nélkül indítható
  • Az online vállalkozásnál nincs szükség drága gépekre, felszerelésre, termelési helyiségekre
  • Az online vállalkozás esetében bárhol dolgozhatnák és bármikor
  • Az online vállalkozások esetében az egész világ a piacom lehet

Ha lehet, azt is megnézném, hogy a vállalkozás miből teremti meg a bevételét. Ha a bevéltel más véllalatoktól ered, akkor ez azt jelenti, hogy egyszerre nagyobb összegekre számíthatok, de az üzlet megkötését hosszabb tárgyalás és döntéshozatali folyamat előzi meg. Ha a bevétel magánszemélyektől ered, egyszerre kisebb összegre számíthatnák, tehát több kliensre volna szükségem, de kevesebb közvetlen tárgyalást igényel, viszont a döntéshozatali folyamat alatt, ami automatizálható, meg kell győznöm a potenciális vásárlót. A legjobb egyébként a két rendszer páthuzamos használata. Az online vállalkozások esetében azok az online vállalkozások, amelyek a magánszemélyekkel építenek ki gazdasági kapcsolatot, rendszerint hamarabb kezdenek jövedelmet termelni (bár az online vállalkozások eserében ez a "szabály" alol aránylag sok kivétel van). És van még egy fontos dolog: Azok az online vállalkozások, amelyek sok magánszeméllyel vannak kapcsolatban, sokkal könnyebben kapnak reklámmegbízásokt. A honlap, blog pedig hasznos hirdetési felület és ha ezen hirdetéseket jelentetünk meg, az pénzt hoz.
Ha most lennék 14 éves, a gazdasági jogi előírások még nem tennék lehetőcé, hogy vállalkozást indítsak. De arra lehetőségem volna, hogy elkezdjem előkészíteni a vállalkozásomat, azzal a céllal, hogy mire vállalkozást ibdíthatnák, már bejáratott, akár autómatizált rendszer is segítene abban, hogy gyorsan fejlődő kis gazdasági birodalmat hozzak létre magamnak.
Az egészhez kell egy jó vállalkozási ötlet. Milyen online vállalkozási ötletek vannak? Alakulnak-e ki újabb és újabb vállalkozások? Soha annyi új vállalkozás nem indult korábban egyetlen időszakban sem, mint mostanában. Az Internet fejlődésével szinte naponta jelennek meg újabb és úkabb vállalkozási ötletek. Merőben új, a korábbiaktól teljesen eltérő vállalkozási ötletet azonban nem éri meg keresni és alkalmazni, mert még semmit sem tudunk róla, a fejlődési lehetőségeiről. A legjobb keresni valamilyen égető problémát, amelynek megoldásáért az emberek hajlandók fizetni. Megnézni az ez a probléma megoldására létrehozott vállalkozások rendszerét, azután az egészet áttelepíteni az Internet világába, online rendszert kialakítani, részben megváltoztatni, hogy más, jobb legyen, mint  a korábbi vállalkozások. És el kell kezdeni kiépíteni az így keletkezett saját online vállalkozásunkat. 

Csak egy kis lista a ma még tól fiatalok számára érdekesnek mutatkozó vállalkozási ötletek közül:

  • Írj szakácskönyvet cukorbetegeknek és értékesítsd e-book formájában
  • Írj lisztérzékenyeknek szakácskönyvet és értékesítsd e-book formájában
  • Írj szakácskönyvet fogyókúrás receptekből és értékesítsd e-book formájában
  • Írj szakácskönyvet újszülötteknek való ételekből és és értékesítsd e-book formájában
  • Legyél speciális kirándulások szervezője – ifjúsági fesztiválok, bulik ismertetője
  • Írd meg a megrendelőnek, hogy mit érdemes vennie ott, ahova nyaralni megy
  • Szervez társkereső portált –fiatalok számára
  • Legyél divattanásadó fiatal üzletembereknek (fiatalosan, divatosan, üzletiesen)
  • Legyél karriertanácsadó, akit a szülők fogadnak fel 14-18 éves gyermekük mellé, hogy segítsék annak tanulmányait, elhelyezkedését és pályakezdését
  • Legyél autódíszítési tanácsadó
  • Legyél motorkerékpár díszítési tanácsadó
  • Lagyél sminkelési tanácsadó
  • Legyél sminkelési távoktató
  • Legyél poszt író
  • Szervezz poszt értékesítési portált
  • Legyél YouTube műsorgyártó
  • Szervezz YouTube anyag értékesítést
  • Készítsd el a helyi emberek weboldalainak jegyzékét, portálját
  • Legyél Infografika készítő
  • Készíts portált infografika eladására
  • Kászíts zenei hanganyagokat
  • Készíts portált zenei termékek eladására
  • Legyél internetes rajztanár
  • Taníts festészetet
  • Taníts online – embereket hangszeren játszani
  • Legyél online énektanár
  • Legyél online távoktató
  • Szervezz szakmai médiát (galambtenyésztők online újságja, kutyatenyésztők online újságja, kisbabás szülők online újságja, sakkozók online újságja...)
  • Szervezd meg a fogyókúrázók online klubját
  • Szervezz könyv magánkiadást
  • Szervezz e-book kiadást
  • Legyél e-book értékesítő
  • Szervezz nem nyilvános alkalmi könyvek kiadását (diákok szerelmes versei, iskolai osztályok évzáró emlék-könyve...)
  • Fesd le a megrendelőt vagy a családját
  • Fesd le a megrendelő házi kedvencét
  • Fesd le a megrendelő házát
  • Egyedi üdvözlőlapok készítése
  • Enigma készítő
  • Szerelmesek közösségi médiája
  • Internetes online rádió
  • Internetes online TV
  • Flört oktató
  • Testbeszéd oktató
  • Online táborok szervezője
  • Online ünnepségek szervezője
  • Online divattervező
  • Online konfliktuskezelő
  • Online kapcsolatápolási személyi edző
  • Sharing economy ötletek
  • Add bérbe a blogodat
  • Online lektor íróknak
  • Online lektor posztíróknak
  • Online lektor blog és web site tulajdonosoknak
  • Írj reklámszöveget
  • Írj reklám szinopszist
  • Írj szlogeneket

Persze az ötlet nem elég. Az mellett, hogy ezek online megvalósítható vállalkozási ötletek, tehát minimális kockázattal, vagy teljesen kovkázat nélkül indíthatóak a legkevesebb pénzből, azért jó volna tudni, hogy melyik ötlet elnindításához mire van szüksé. Jó volna tudni az online vállalkozási ötlet megvalósításának folyamatát lépésről lépésre.
Nos erre is van lehetőség.: Rendeld meg az Online vállalkozási ötletek - Túl fiataloknak című hírlevelet. Az ára havi 2000 forint. Lehet, hogy soknak tűnik, de gondold csak el: Ezért a pénzért megkapod 12 online vállalkozási ötlet megvalósítására vonatkozó fontos ismereteket. Egy-egy obline vállalkozási ötlet esetében ez kevesebb mint 170 forint. Ennyi pénzért egy jó újságot is nehezen tudnál venni.

Hogyan rendelheted meg az Online vállalkozási ötletek - Túl fiataloknak című hírlevelet?

Küld el a hyrlevél árát a címemre (Beer Miksa, 24300 Backa Topola, Baranjska 19, Szerbia) és küld el az e.mail címedet, amelyre a következő hónapban a hírlevelek érkeznek. Ingyenes bővebb információért keress az e-mail címemen: miksa.beer@gmail.com. Ha gondolod, esetleg megírhatod, hogy melyik online vállalkozási ötlet érdekel. 
És ne várj sokat. Nézz át 15-20 online vállalkozási ötletet, válasz ki 2-3 ötletet. (Jó ha a kiválasztott ötletek előkészítése hasonló, mert ez lecsökkenti az előkészítési munkát). Tudod, több lábon kell állni! Azután vegyél egy kis jegyzetfüzetet, ami mindig nálad lehet és ebben feljegyezhetsz mindent, ami a vállalkozási ötlettel kapcsolatban eszedbe jut. Vegyél egy nagyobb füzetet is, amibe a kiválasztott online vállalkozási ötletekkel kapcsolatos fontos dolgok szerepelnek majd. Azután kezd el előkészíteni a kiválasztott vállalkozási ötleteket. És ne gondolkozz más ötleteken, mert az időrabló tevékenység, ami éppen attól veszi el az idődet, hogy a kiválasztott online vállalkozási ötletedet megvalósítsd.





Mozgásban az ifjúság - csinálj belőle online vállalkozást!

Online vállalkozás a hotelek és étermek értékeléséből

Soha korábban nem volt olyan népszerű az utazás, mint napjainkban. Az Internet jóvoltából az étermek, hotelek értékelése is egyre nyilvánosabb lett. Ma már nem elég, ha egy éterem, vagy puccos hotel felkészül az értékelő bizottság fogadására és utánna kirakja a csillagokat. A hoteleket,és étermeket minden nap értékelik. Sőt, az értékelés is nyilvános. Az Interneten számtalan ilyen oldal jelenik meg. Ennek ellenére a "piacon" még nagy lehetőség van. Elsősorban azért, mert az értékelések-oldalt a hotelek, vendéglők, idegenforgalmi cégek vezetik. Valószínűleg nem részlehajlóak, pártatlanok, de...
Szóval indíts egy ilyen értékelő oldalt. Tedd lehetővé, hogy az oldaladon az olvasók posztja, bejegyzése is megjelenjen. A legjobb az a megoldás, ha az értékelést az e-mail címedre küldik el és te teszed közre. Így mindig lehetőséged lesz kiszűrni a sértegető bejegyzéseket, amelyek esetleg még jogi problémákat is okozhatnak neked. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem bírálhatsz senkit. Éppen ellenkezőleg. Bírálj nyugodtan. De a bírálatnak is legyen objektív alapja.
A te blogod legyen más, mint a többi hasonló. Mond el, hogy egy étel miért nem volt elég jó az adott éteremben. Vagy hogy mit ajánlasz, mit rendeljenek a vendégek. Akár név szerint is megdicsérheted valamelyik pincért (Ez a gesztus növelheti a blogod látogatottságát is!). Írd meg az értékelt hoteleknek, étermeknek, hogy szerepelnek a blogodban. 
Kezdetben legfeljebb a Google reklámokból eredő kevés bevételre számíthatsz. De később, ha már 1000, vagy annál is több látogató van az oldaladon, keress olyan étermeket, hoteleket, amelyek szivesen reklámoznak az oldaladon. Egy-egy báner reklámért 10.000 - 30.000 forintot, egy írásos bemutatóért 30.000 - 50.000 forintot, egy-egy videó bemutatóért pedig akár 100.000 forintot, vagy többet is elkérhetsz, attól függően, hogy a videó milyen hosszú

Hogyan indíts angol nyelvű online vállalkozást, ha nem tudsz elég jól angolul?

Segíts másoknak és keress pénzt online vállalkozással

Azt hiszem nagyon sok ember fejében megfordult az ötlet, hogy hogyan indítson angol nyelvű vállalkozást, ha nem tud angolul. Napoleon Hillt, az ismert írót és előadót hívnám segítségül: Amikor még nem volt annyira biztos az íráskészsége, hogy elvállalta volna, hogy megírja a saját gondolatait, mások olyan idézeteit szedte könyvbe, amely az ő mondanivalóját támasztotta alá. Az átvett idézeteket szabály szerint megjelölte, megírta, hogy honnan vette, kinek az írása. A könyv nagyon jól sikerült. Az olvasók még inkább elfogadták a gondolatait, mert lám, mennyi ember támasztja alá azt, amit mond.
Nos, hasonlóan te is írhatsz angol nyelvű könyvet. Szedj össze idézeteket a következőkről:
  • Idézetek emlékkönyvekbe
  • Idézetek születésnapi jókivánságra
  • Idézetek online vállalkozásokról
  • Idézetek blogba
  • Idézetek nőkkel való beszélgetésre (témaajánlat pasiknak)
  • Idézet posztírásokhoz...
Azután jelentesd meg a könyvedet valamelyik olyan kiadónál, amelyik egyedi könyvek kiadását vállalja ingyen (Az Amazon és a Lulu a legismertebb). 
De ha már a posztokról szóltam, van még egy javaslatom. Segíts másoknak keresni és te is keresni fogsz! Indíts portált (akár ingyenes blog is lehet az alapja), amelyen a posztírók ingyen reklámozhatják magukat. Megírnak egy jó posztot, odateszik az elérhetőségeiket. Esetleg te is közvetíthetsz és akkor már a posztok eladásából is lesz jövedelmed, de ilyen portál sok van. Több lesz a látogatód, ha ingyenenesen közvetítesz. Persze, akkor felmerül a kérdés, hogy miből lesz bevételed. Mert hát az előző példánál a könyvek eladásából lehetett bevételed. Itt pedig a reklámokból lesz majd jövedelmed. Persze előbb el kell érni a napi 1000-2000 látogatót. De ha magyar piacon van néhány tíz látogatód, az angol piacon a néhány ezer sem lesz probléma.
Készítsd el az oldalt. Az első legegyszerűbb bejegyzés egy olyan írás legyen, amelyben azt írod meg, hogy itt a posztírók és blogtulajdonosok ingyen hirdethetik blogjukat, munkájukat. Csak írjonak egy jó posztot és írják meg azokat az elérhetőségeket, amelyeket éppen akarnak: saját blogjuk linkje, saját e-mail címük, stb. És persze a saját munkájuk reklámszövegét is írják meg. A legjobb, ha a szövegeket e-mailben küldik el neked, így ellenőrizni is tudod azokat, mielőtt a blogodra feltennéd az írásokat. Azután kezd el reklámozni a blogodat. Küldj e-mailt a blogtulajdonosoknak az ajánlatoddal, hirdesd az ingyenes online hirdetőkben... Ez a hirdetés eredményességétől függ, hogy mikor indul be az online vállalkozásod. És ha már egyre több a látogatód, kezd el keresni a potenciális reklámozó cégeket. Olcsóbb lehetsz az angol nyelvű reklámhordozóktól és még mindig többet kérhetsz egy-egy reklám megjelentetéséért, mint a magyar nyelvű piacon.
Napoleon Hill alapelve az volt: Ha nem vagy elég biztos magadban, írasd meg a tertalmat mással és segíts nekik, hogy az emberek megismerjék az írásaikat. Az alapelv itt is ugyanaz: Ha nem tudsz elég jól angolul, az angol nyelvű blogod tartalmát írasd meg mással és segíts ezeknek az embereknek, hogy elérjék a céljaikat.

Társkereső online vállalkozás egy kicsit másképpen

Vállalkozási ötlet fiataloknak

Társkereső onlin vállalkozást indítani nem könnyű, Nem kerül pénzbe és a kockázata is kicsi, de főleg az elején nagy kitartást igényel. És főleg sok munkát kell bele fektetni. De mert utánna rendszeres és kiszámítható jövedelmet hoz, megéri a fáradtságot.
Én nem a ma már hagyományos módot ajánlom: Keress egy társkereső oldal indítását ajánló portált, készítsd el az oldaladat és már várhatod is a pénzt. Az igazság az, hogy ezeknél az oldalaknál sem jön azonnal a pénz, Rengeteget kell reklámozni, hogy eljusson a híre azokhoz az emberekhez, akiknek egy ilyen oldal szolgáltatásaira szükségük van.
Másrészt ezeknél az oldalaknál az új jelentkezőnek egy program határozza meg a potenciális társ-jelölteket és az alapján küldik a lehetséges társak elérhetőségeit. Ez pedig sokszor eltér attól, ami az emberek tényleges ihénye.
Az ilyen rendszer hátránya az is, hogy mivel szinte teljesen automatizálva van és az adattár össze van kapcsolva az internetes megjelenéssel, az internetes oldal feltörésével azonnal hozzáférnek a tagok adataihoz is, amivel azok esetleg akár zsarolhatók is lesznek.
Vélasztjál valami egészen mást! Olyan rendszert, ahol az emberek, ez esetben te határozod meg hogy kinek milyen potenciális társat ajánlasz. Persze itt is kulcskérdés a teljes titoktartás. De mert az adattár egy füzetben, vagy karzonokon van, nincs semmilyen veszélye annak, hogy az oldalt feltörő hakker bárki adatához is hozzáférhet.
A munka menete egyszerű. Egyszerűbb, mint gondolnád. Készíts egy kérdőívet, amit a potenciális tag kitölt. Kérdezd meg, hogy mi a hobbija, mivel szeret foglalkozni és mi az, ami nagyon idegesíti. Azután egy füzetben mindenki számára nyiss egy oldalt. Kell találnod megközelítőleg 100 nőt és 25-30 férfit, aki hajlandó ingyen egy ilyen rendszer tagja lenni. Indíts egy blogot, amelyben népszerúsíted az oldaladat. Elmondod, hogy itt nem gép köti össze az embereket. Elmondod a biztonsági tényezőket is. A rendszer úgy működjön, hogy at érdeklődőnek e-mailben elküldöd a kérdőívet, ő kitölti, befizeti a tagsági díjat, ami után meghatározott időközönként kap tőled egy-egy javaslatot olyan társkereső tagokról, akik iránt érdeklődhet az adott tag. Ez a hagyományos, régi módszer. Kicsit több munkát igényel, de ngyobb a biztonság és a bizalom is.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):

Segítek felépíteni az online vállalkozásodat

Klasszikus társkereső rendszer az interneten Célcsoport : Erről az online vállalkozási ötletről már többször írtam. Meglepő, hogy tudtomma...