Virtuális táborok szervezése idősebbeknek
Célcsoport: 40 és 60 év közötti emberek. A legtöbb családot ebben
az időben elhagyják a gyerekek, akik befejezik az iskolát, elhelyezkednek,
gyakran más városba költöznek Az embereknek hirtelen felszabadul egy csomó
idejük és ezt szeretnék hasznosan kihasználni. Megtörténik, hogy ebben az
időszakban kertészkedésbe fognak, kézimunkázni kezdenek vagy átrendezik a
házat, kertet, de az sem ritka, hogy utazni, túrázni kezdenek. Esetleg más
hasznos vagy szórakoztató elfoglaltságot keresnek.
Probléma: Gaskran előfordul, hogy az emberek olyasmi iránt kezdenek
érdeklődni, ami valamilyen alaptudást követel. Mondjuk a hagyományos kézimunka
készítése, a filmezés és videokészítés, memoár vagy könyvírás, esetleg a
képzőművészet, a festészet, rajzolás, grafika. Gyakori eset, hogy az emberek
nem tudják, hol és hogyan tudják ezeket az ismereteket megszerezni. Sőt
előfordulhat, hogy a településen, ahol élnek nincs is olyan klub vagy felnőttképző
tanfolyam, ahol lehetőségük lenne az adott ismeretek megszerzésére. A fiatalok
ezeket az ismereteket általában ifjúsági nyári táborokban szerzik meg. De ezek
az emberek már túl idősek ahhoz, hogy elfogadják a táborok világát. Szervezz nekik online képzést virtuális tabor
formájában.
Buying persons: A virtuális táborozásért maguk a táborozók, tehát a
célcsoport tagjai fognak fizetni.
Megvalósítás: Webinárium vagy chat programmal megszervezheted a
virtuális táborozást. De mielőtt maga a táborozást el kezded szervezni nyiss
egy informative honlapot, vagy blogot, ahol népszerűsíted a virtuális
táborozást. A megjelenő irásaidra kapott kommentárokból azt is láthatod, hogy
milyen táborozásra van szükség. De erre a célra egy kis kérdőívet is
megjelentethetsz. A táborozásra jelentkezők fizethetnek internetes módszerrel,
vagy banki átutalással is. Az ilyen táborozások általában 7-14 naposak. A
lényeg, hogy minden nap adott időben találkoztok az interneten. 20-30 percben
elmondod az az napra tervezett tananyagot. Ezt követően válaszolsz a
kérdésekre, beszélgetsz a tagokkal. Ha könnyen tudsz beszélgetést vezetni,
egy-egy ilyen találkozást akár 120-180 percesre is szervezhetsz, úgy többet
kérhetsz érte. A virtuális táborozás árát 10.000 – 50.000 forint között
határozhatod meg. Minél exkluzivabb tudást adsz át, annál magasabb árat
kérhetsz. Olyen virtuális táborozást
akár egész évben tarthatsz. Jó ha kiválasztasz 5-10 témát, amivel kapcsolatban
virtuális táborozást szervezel ás azokat váltogatod. A jövedelmedet növelheted
azzal, hogy az oldalon megjelentetsz néhány releváns affiliate linket megfelelő
bemutató leírással, illetve hogy a táborozási program során olyan segédanyagokat
ismertetsz, amelynek gyártóival, eladóival reklámszerződést kötsz (vésők a
fafaragó táborban, festékek a selyemfestő táborban, hidratáló krémek és
kozmetikumok az arcmasszázs táborban, példaregények könyvei az írótáborban…)
Mivel bővítheted az ötletet: Megteheted, hogy adott összegért
megjelenteted a táborozás során keletkezett munkák fényképét. Akár a szerző
képével és életrajzával. Másik bővítési lehetőség, hogy az oktatási anyagokat
összekapcsolod és jegyzet vagy könyv formájában 5.000-10.000 forint értékben
felkínálod a táborozóknak.
Mire válthatsz: Gyakorlatilag minden olyan online vállalkozási
ötletre, amely érdekli az adott célcsoportot: Kreatív ötletek bemutatása és
ezzel kapcsolatos hirdetések megjelentetése, Festmény és rajz online eladása, beszélgető
klub, kártya klub, nosztalgiázó oldalak…
________________________________
Előfizetéses termékek
Azok a
vállalkozási ötletekkel foglalkozó szakemberek, akik a terméktölcsérre épülő
eladási módot propagálják, rendszerint úgy emlegetik az előfizetéses termékek
értékesítését, mint az értékesítési rendszer csúcsát, amikor már semmit sem,
vagy igen keveset kell tanned és a vevőd rendszeresen vásárol majd tőled. A
fejlett országokban akár csak a valós életben, úgy a virtuális kereskedelem
esetében is valóban kialakult egy sor olyan értékesítési forma, ahol az
értékesítés a következő séma szerint történik: ingyenes csali termék –
fizetett, nagyon olcsó csali termék – botlódrót termék – belépő termék – olcsó termék
– fő termék – második vásárlást generáló termék – nagy értékű termék –
előfizetéses termék. Nem mondhatjuk, hogy ez a rendszer a fejlett országokban
már lecsenget, de mind világosabb lett, hogy mig egyes esetekben kiválló és
nagyon jó eredményt ad, vannak olyan esetek, amikor erre nincs szükség. A Chanelnek vagy Dior háznak nincs sem csali
terméke, sem botlódrót terméke. Soha nem is volt. Egyszerűen drágák és
keresettek voltak a termékeik. A Porschenak, Bentleynek soha nem volt belépő
modelje. Csak drága autója. A Facebook soha nem épített ki magának
terméktölcsért. A Barna asztalitenísz asztalokból csak a legmagasabb minőségi
kivánalmaknak megfelőt gyártják, amelyekkel világversenyeket is tarthatnak és
annak bizony meg van az ára is.
Vannak országok,
ahol a folytatásos szerelmes regények, novellák iránt van kereslet, de
előfizetéses formában szerepeltek már rajzregények, mesék, helyi, vagy
speciális hirdető újságok. Hasonlóan eredményes előfizető-termék-rendszer az
is, amikor hetente, havonta vagy 2-3 havonta zoknit, alsóneműt, fogkefét,
borotvát, sampont, testápolót, mosóport, háztatási tisztítószert szállítanak a
fogyasztónak. Volt már próbálkozás arra is (Magyarországon és Szerbiában is),
hogy a fogyasztóknak naponta fris kenyeret, tejet, joghurtot, tejfölt
szállítottak ki. Az Egyesült Áállamokban jelenleg az egyik felkapott
előfizetéses rendszer a meglepetés doboz. Ez a vállalkozás az előfizetőknek
minden hónapban küld egy dobozt, amiben valami meglepetés termék van. A termék
ára arányos az előfizetés árával. Sok esetben a vásárlónak nincs is szüksége a
meglepetés dobozban levő termékre, de a rendszer mégis egyre felkapottabb.
Ezek
a munkák előnye: Hogy a vásárlóid magánemberek. Előny, hogy a vásárlókat nem
kell folyton meggyőzni a vásárlásokról. A tapasztalat azt bizonyítja, hogy a
havi előfizetéses újságoknál egy-egy vásárló átlagban 8-10 hónap alatt
morzsolódik le. Az éves előfizetéseknél ez a jelenség átlagban 2-3 évente
mutatkozik, mig más előfizetéses termékeknél a tervezett előfizetési időszak 50-100
százalékánál jelentkezik az átlagos lemorzsolódás.
Hátránya:
Hogy folyamatosan gondoskodni kell az új termékek előállításáról,
beszerzéséről, kipostázásról. Csak a valóban nagyon kitartó és a munkájukkal
szemben elkötelezett emberek számára ajálnható.
Niche online vállalkozási ötletek
A kiváltságos helyzet jobb fejlődési lehetőséget biztosított neki, Nemcsak hogy több kliense volt, hanem nagyobb árréssel is dolgozhatott, ami azt eredményezte, hogy a vállalkozása nagyobb jövedelmet biztosított. Persze, ezt a környéken élők is látták, a vállalkozást nagyon jónak tartották és a vállalkozó szellemű emberek egy része ugyanolyan vállalkozás indításában gondolkodott. Így hamarosan újabb ugyanolyan vállalkozás nyilt meg a közelben. Azután még egy, azután még egy... Osztozni kellett a kiváltságos helyzeten. Így pedig már a legjobb vállalkozás sem volt annyira jó. Meg kellett küzdeni a konkurenciával. Márpedig a sikeres vállalkozásoknak az volt a jellemzője, hogy voltak konkurens vállalkozásaik. Gyakran ugyanabban az utcában, vagy éppenségel pont a szomszédságában.Miért jók a niche vállalkozási ötletek
A helyzetet a sikeres vállalkozások számára a piac szűkítése oldotta meg. Ez csak látszólag jelent hátrányt. Például, ha a városban sok az autójavító üzem és az egyik autójavító úgy dönt, hogy ő csak egy adott márkájú autókkal foglalkozik, akkor eléri azt, hogy az a márka tulajdonosai hozzá viszik javítani az autójukat, mert hát ő a szakosodott autójavítója annak a márkának. Tehát lehet ugyan, hogy szűkűlt a piac, de a vállalkozó helyzete stabilizálódott az adott kisebb piacon.Ez a folyamat hozta azt a nagyon is valós nézetet, hogy aki mindennel foglalkozik, az senmivel sem foglalkozik. Ezt az elvet többféleképpen is megfogalmazták. Például, akinek mindenki a kliense, annak senki sem a kliense, vagy aki mindenkinek ír, az senkinek se ír.
Ahhoz, hogy egy vállalkozás életképes legyen, jobb találni egy rést a piacon, amely lefedetlen, ahol nincs, vagy legalább is kicsi a konkurencia, mint belépni a nagy piacra és a nagy konkurencia területére. Ezért keresnek egyre többen niche, vagyis réspiac vállalkozási ötleteket.
Hogyan találhatsz niche online vállalkozási ötletet?
A probléma csak az, hogy szakácskönyvet nagyon sokan írnak. Recepteket jelentetnek meg... Tehát óriási a konkurencia. De ha réspiacban gondolkozol, az a konkurencia minimalizálódik. Például sokkal kisebb a vegetáriánus recepteket tartalmazó szakácskönyvek konkurenciája. Persze, amikor valaki felfedezi ezt a piacot és ír egy ilyen könyvet, hamarosan ezen a szűkebb területen is várható, hogy fokozódik majd a konkurencia. Az is lehet, hogy ennek ellenére a konkurencia mindenkor a még elfogadható szint alatt marad, tehát ezen a piacon mindenki megtalálhatja a saját klienseit, lehetőségeit. De olyan is előfordul, méghozzá nem is ritkán, hogy a réspiac is kezd telítődni. Akkor a megoldás az újabb szűkítés, specializáció lehet. Mondjuk írhatunk vegetariánus szakácskönyvet, amely csak a gyorsan és könnyen elkészíthető egytál ételeket tartalmazza. Vagy kimondottan olcsó vegetariánus ételeket, tartalmazó szakácskönyvet, esetleg ünnepi alkalmakra szóló vegetariánus ételek szakácskönyvét...Pozicionálás: niche online vállalkozási ötletek
Niche piacot eredményez a pozicionálás is. Vannak cégek, amelyek merészen pozicionálják magukat és ezzel is a lehető legnagyobb piacra törekszenek. De gyakoribb az, amikor a pozicionáló vállalkozás úgy probálja meghatározni vállalkozását, hogy az egy kisebb, sok esetben réspiacra vonatkozzon. A pozicionálás nem csak a kliensek számára fontos. Például ha egy üzlet kizárólag a kövér emberek számára árusít ruhákat, akkor a kövér emberek eleve oda mennek, ha ruhát akarnak venni. Niche online vállalkozási ötletek tárháza
Ha induló vállalkozásban gondolkodik, érdemes a njche lehetőségek táján szétnézni. Tudom, hogy azt írtam, hogy niche - réspiac vállalkozási ötletet nem nehéz találni, de ennek elelnére nagyon sok induló vállalkozó van, aki nehezen találja meg az éppen megfelelő piacot. A legtöbb ember ugyanis nem látja a fáktól az erdőt.Rendelje meg a Niche - réspiac online vállalkozások hírlevelét. Egy hónapra 2000 forintba kerül. Ezért az összegért összesen négy e-malt kap, mindegyikben három réspiacra vonatkozó niche online vállalkozási ötlettel. Az ötlet leírása nem csak a vállalkozási ötlet kedvező és kedvezőtlen oldalait ismerteti, hanem elmondja a szükséges felszerelést, kompetenciát, a potenciális fejlődési lehetőséget és leírja a vállalkozási ötlet lépésről lépésre történő megvalósítását is.
A hírlevél árát küldjed el a címemre: Beer Miksa, 24300 Backa Topola, Baranjska 19, Szerbia. Egyben küldjed el az e-mailedet is, amelyre majd a hírlevelet küldöm.




Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):