2023. október 8., vasárnap

Niche online vállalkozási ötletek

 Hogyan keressek niche vállalkozási ötleteket?

 

Amy, 16: Még túl fiatal vagyok ahhoz, hogy vállalkozást indítsak. Ezért inkább azokat a vállalkozási ötleteket nézegettem, amelyeket vállalkozás indítása és vezetése nélkül is meg tudnák oldani. Közben természetesen arra is figyelek, hogy később milyen vállalkozásokat tudok majd indítani. Olvastam, hogy a niche vállalkozásokkal könnyebb eredményt elérni és job eredményt lehet elérni. Hol találhatok ilyen vállalkozási ötletet? (Kérem vegye figyelembe azt is, hogy túl fiatal vagyok és nő vagyok.)

 

Válasz: A niche vállalkozások kétségtelenül könnyebben megtalálják a potenciális vásárlóikat és eredményesebbek is lehetnek. Ezek tulajdonképpen réspiacra épülő vállalkozások. Tehát nem a teljes célközösséghez kell szólnod, mivel a potenciális vásárlóid, partnereid annak csak egy szegmense. Személyesebb hangot üthetsz meg és könnyebben tarthatod a kapcsolatot velük, jobb lehet az eladási eredményed is. Vannak tipikus niche vállalkozások. Ezek eleve egy réspiacra épülnek. Néhány példa ezek a vállalkozások közül:

Szemtorna edzéstervek olyan embereknek, akiknek gyengül a látása

Személyes fogyókúra programok kidolgozása fiatalok számára

Fogyókúra programok kidolgozása kövér, vagy kövérebb fiúk számára

Divat tanácsadó fiatalok számára

 

A leggyakoribb eset azonban az, hogy van egy működő vállalkozás és adott annak célpiaca is. Ha szűkíted a célpiacot és csak egyes potenciális vevőknek adsz el terméket, vagy nyújtasz szolgáltatást, máris niche vállalkozási ötletet kaptál. Ilyen például:

Fiatalok számára indított társkereső (chatbarát kereső) oldal – a társkereső oldalak szűkítésével

Fiatalok számára szervezett rendezvények bemutató vállalkozása – a programbemutató portálok felhasználói körének szűkítésével

Női írók könyveinek bemutató honlapja – a könyvbemutató oldalak szűkítésével

 

Ami a női vállalkozások illeti, azt mondom, hogy nincs tipikusan női és tipikusan férfi vállalkozás. Mindegyik vállalkozást a nők és a férfiak is el tudják végezni. Inkább csak azt mondhatom, hogy valamelyik vállalkozás közelebb van a férfiakhoz, másik a nők gondolatvilágához. De láttam már világhírű férfi szakácsot és olvastam világbajnok női autóversenyzőről is. Ha valamihez kedved van, csináld. Még ha első pillanatra “férfi” vállalkozási ötletnek tűnik is.

Niche online vállalkozási ötletek


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):

Niche online vállalkozási ötletek

 Hogyan keressek niche vállalkozási ötleteket?   Amy, 16: Még túl fiatal vagyok ahhoz, hogy vállalkozást indítsak. Ezért inkább azokat a...