A regényírók titkos fegyvere: Teremts versenyhelyzetet a regényben
Ha végiggondolod az ismert regények cselekménysorozatáát, valószínűleg meglepődsz azon, hogy sok regényben a regény meséje nem is annyira érdekes. Az olvasók mégis szinte egyetlen olvasással futnak végig a regényen. Mi ezek a regények titka? Jó volna tudni, mert lehet, hogy a te regényed meséje sem annyira érdekes, mint amennyire szeretnéd.
Nos a titok az, hogy a regényíró versenyhelyzetet teremt a regényben. Ezt többféleképpen megteheted, de van négy olyan egyszerű mód, amelyet sok regényíró használt:
- A tényleges versenyhelyzet - Mondjuk egy férfi közösségben megjelenik egy nő, akinek a kegyeiért sokan harcolnak. Vagy csak egyszerűen a regény arra a cselekményre épül, hogy egy nő kegyeiért két vagy több regényszereplő harcol. Hemingway Akiért a harang szól című regénye a spanyol polgárháborúról szól, de a regényben több versenyhelyzet is van. Persze ez fordítva is igaz, amikor egy férfiért két vagy több nő harcol. De versenyhelyzetet teremt a regényben az is, amikor egy cél eléréséért több szereplő küzd meg. Mondjuk a regény sportversenyről szól, vagy a regény cselekménye a politikai harc, a gazdagság eléréséért folytatott küzdelem.
- Tűzz ki célt a regényhősöd elé. Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy a regényben feszültség legyen. És hogy ismét Hemingwayt vegyem példának, Az öreg halász és a tenger esetében azzal növelte a regény egyszerű cselekményének az érdekességét, hogy a regény hőse elé célt tűzött ki: Ki kell fogni egy nagy halat.
- A regény veszélyhelyzetről szóljon. Amikor a regény szereplői átlépnek egy határt és veszélybe kerülnek, az mindig fontos mozgatója lehet a regény cselekményének. Ez mozgatja a katonaregényeket (Erich Maria Remarque: Nyugaton ahelyzet változatlan, Pierre Boulle: Híd a Kwai folyón), Ezt a "fegyvert" használják a maffiaregények, rémregények és nagyon sok detektívregény szerzője is.
- Titok. A regények cselekményének talán legeredményesebb mozgatója: Egy titok, ami kiderül, egy titok, ami kiderülhet, egy titok, amit ki akar deríteni a regény egy vagy több szereplője. A titok a mozgatórugúja szinte minden detektívregénynek. De a titok a mozgatója Victor Hugo Nyomorultak című regényének is. Itt a regényhős célja nem a titok megfejtése, hanem a titok elrejtése.De a titokról szól Alexandre Dumas Monte Cristo grófja című regénye is. Itt a regény egyes szereplőinek célja a titok megfejtése. Ugyanakkor a regény főhősének célja a titok elrejtése. Ez egyben versenyhelyzet is, amit a regény olvasója végigszurkolhat.
Tehát, ha nem elég izgalmas a tervezett regényed meséje, nem kell azonnal másik regénymesét keresned. Kicsit tedd izgalmassabbá a regény cselekményét.
Persze tudom, hogy az írás nem könnyű mesterség. De tanulható. Ebben a tanulásban igyekszik majd segíteni egy könyv is.
Hogyan írj regényt könnyen, akár 30 nap alatt? A regényírás pénzt és társadalmi elismerést hozhat. De a regényírást egyetlen iskolában sem tanítják. Fizetnél 3000 forintot (10 USD vagy 10 EUR), azért, hogy megtanuld? Készül a „Hogyan írjunk regényt könnyen és gyorsan?” e-book. Nem csak elméleti tudást ad, hanem a gyakorlatban is megmutatja, hogyan írj és adj ki, majd add el a regényedet. Ahogy olvasod a könyvet, nyomon követheted egy könyv születését. Ingyenes információ: miksa,beer@gmail.com.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):