Mi az a White labeling?
Nelly 44: Szeretnék vállalkozást indítani. Hallotam egy olyan hangfelvételt, illetve annak egy részét, ahol hasonló gondolkodásúak beszéltek a vállalkozási ötletekről. Az előadó, aki a kérdésekre válaszolt White labelnig vállalkozásról beszélt. Mi az?
Válasz: Manapság sok kis vállalkozás a vállalkozási hírnév, brandname építésére törekszik. Olyan termékekkel lép piacra, amelyeket a nagy és ismert cégek is használják, de nem elégszik meg azzal, hogy pusztán kereskedő akar lenni és a nagy cégek kész termékét megveszi a nagykereskedéstől és árúsítja a lakosságnak, hanem a terméket saját neve alatt akarja fporgalomba hozni. Ilyen esetekben több lehetőség is van:
A white labeling megoldás a kis vállalkozóknak segít. Előnye, hogy leellenőrzött és ismert minőségű jó termékkel léphetnek piacra a kis cégek is. Sok esetben akár olyan termékekkel, amelyek saját gyártásban csak magas költségek és magas áron vallósulhatnának meg. Vannak white labeling gyártó cégek, amelyek az internetesn is hirdetik magukat és amelyekkel elfogadható feltétel mellett a cégnevét építő kis vállalkozás legyártathatja a "saját" termékét. Ez lehet akár konzerv, felvágott, csomagolt hústermék, háztartási vegyszer, tisztítószer, papíráru, füzet, golyóstoll, zselés toll, papírzsebkendő, szaévéta, hajmosó sampon, testápoló krém, kozmetikai cikkek, de lehetnek akár edzőruhák, kerékpárok, motorketékpárok, autók sőt még kész házak is.
Nelly 44: Szeretnék vállalkozást indítani. Hallotam egy olyan hangfelvételt, illetve annak egy részét, ahol hasonló gondolkodásúak beszéltek a vállalkozási ötletekről. Az előadó, aki a kérdésekre válaszolt White labelnig vállalkozásról beszélt. Mi az?
Válasz: Manapság sok kis vállalkozás a vállalkozási hírnév, brandname építésére törekszik. Olyan termékekkel lép piacra, amelyeket a nagy és ismert cégek is használják, de nem elégszik meg azzal, hogy pusztán kereskedő akar lenni és a nagy cégek kész termékét megveszi a nagykereskedéstől és árúsítja a lakosságnak, hanem a terméket saját neve alatt akarja fporgalomba hozni. Ilyen esetekben több lehetőség is van:
- Azokban az években, amikor ez a gazdasági kereskedelmi irányzat kialakult, még az volt a módszer, hogy a kis cég megvette a kész terméket, azután azt átcsomagolta, átcimkézte. Ennek az volt az előnye, hogy saját név alatt mint saját termék dobhatott piacra minőségvizsgálaton átesett megfelelő terméket. Kedvező volt az is, hogy nem kellett drága gyártási folyamatot megszerveznie, sőt a termékből is csak kisebb mennyiséget kellett megvásárolnia, tehát ha nem állt túl sok pénz a rendelkezésére, akkor is meg tudta oldani a számára megfelelő piacra lépést. A megoldás hátránya, hogy munkaigényes és a termék darabszámára nézve költségesebb is, mert a már kész csomagolást le kellett szedni és el kellett dobni.
- Később alakult ki az, hogy az ilyen cégek nagyban, nem csomagolt állapotban veszik meg a terméket és saját maguk csomagolják. Ezzel nem kerül sor a termékek kétszeres csomagolására. Viszont mivel a gyártó cégek általában csak nagyobb mennyiséget értékesítenek rinfúz, csomagolatlan áruként, ez csak azoknak a cégeknek megoldás, amelyek nagyobb mennyiségű árút szeretnének vásárolni.
- Ezt a megoldást használják mind gyakrabban a nagyobb kereskedelmi láncok is, amelyek saját márkanév alatt dobnak piacra különböző termékeket. Megveszik nagy tételben az adott termékeket és azután a saját nevükkel ellátott csomagolást használva csomagolják, majd árulják a terméket. Ez elsősorban a por állapotú és folyékony termékekre jellemző, mivel azok csomagolása lényegsenen könnyebb és olcsóbb. Egész sor olcsó és kis csomagológép állhat rendelkezésre. Az üzletláncok gyakran így jelentkeznek saját márkájú készlevessel, ételízesítővel, üdítőitalokkal, alkoholos italokkal, étolajjal, ecettel és megannyi más termékkel.
- Vannak olyan gyárak, amelyek a kész terméket fehér cimkével gyártják. A vásárló azután erre a kész csomagolásra nyomtatja rá a saját feliratait. Ez valójában az igazi fehér cimkés gyártás és innen ered a white labeling elnevezés is. Ez az eljárás azonban sokszor különleges nyomtatási rendszert követelt meg és voltak olyan cégek, amelyek nem rendelkeztek ezzel a lehetőséggel.
- A White labeling technológia egy másik megoldását alkalmazzák azok a gyártó cégek, amelyek a terméket már eleve a megrendelő cégek védjegyeivel, felirataival csomagolják. Manapság a világban aránylag sok olyan nagy cég van, amelyik saját márkanévvel nem is lép piacta, csak a megrendelő csomagolásával gyártja a terméket. Mivel manapság már aránylag kis mennyiséget is lehet ezzel a technikával rendelni, nemegy nagy gyártási kapacitással rendelkező cég gyárt ilyen fehér cimkésnek nevezett, de valójában feliratozott terméket.
A white labeling megoldás a kis vállalkozóknak segít. Előnye, hogy leellenőrzött és ismert minőségű jó termékkel léphetnek piacra a kis cégek is. Sok esetben akár olyan termékekkel, amelyek saját gyártásban csak magas költségek és magas áron vallósulhatnának meg. Vannak white labeling gyártó cégek, amelyek az internetesn is hirdetik magukat és amelyekkel elfogadható feltétel mellett a cégnevét építő kis vállalkozás legyártathatja a "saját" termékét. Ez lehet akár konzerv, felvágott, csomagolt hústermék, háztartási vegyszer, tisztítószer, papíráru, füzet, golyóstoll, zselés toll, papírzsebkendő, szaévéta, hajmosó sampon, testápoló krém, kozmetikai cikkek, de lehetnek akár edzőruhák, kerékpárok, motorketékpárok, autók sőt még kész házak is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):