2019. november 29., péntek

Így keress témát szakkönyv írásához:


Szakkönyvírókra váró problémák

A szakkönyvek piaca szinte kifogyhatatlan, de állandóan változó. Az a szakkönyv, ami tegnap még keresett volt és sokan vásárolták, ma már esetleg senkinek sem kell. Ilyen például a hegymeneti fékről írt valamikori nagysikerű szakkönyv. Ez arról az egyszerű szerkezetről szól, amelyet az autógyártás kezdetén a jobbnevű és technikailag haladó gyárak szerelet a kocsijaikra, hogy megakadályozzák a hegyen felfelé haladó autó visszagurulását. Ma már egy autóra se szerelnek ilyent. Hasonló a Jánosi Marcell budapesti mérnök által feltalált mikroflopi, amely minden számítógép szerves része volt valamikor és amiből sok milliórdot adtak el világszerte, de ma már szinte alig használja valaki és lassan az utolsó gyárak is abbahagyják a gyártását.
Szóval én azt tanácsolom, valami olyan problémát keress, ami valószínűleg hosszabb ideig érdekli majd az embereket. Jók azok a témák, amelyek iránt sokan érdeklődnek. De tudnod kell, hogy ezek a témákról íródik a legtöbb könyv, tehát  alegnagyobb a konkurencia. Nem tudom, tudtad-e, hogy a szakácskönyv az a szakkönyvtipus, amely szinte minden házban megtalálható a világon és amiből mégis mindig újabbakat vesznek az emberek? De a világon egy könyvfajtából se jelenik meg annyi új könyv, mint szakácskönyvből. Persze ezzel még korántsem akarom azt mondani, hogy ne írj szakácskönyvet. Éppen ellenkezőleg. Keress egy olyan célpiacot, amelynek szüksége van szakácskönyvre és írj könyvet nekik. Mondjuk lehet ez a csecsemőételek szakácskönyve, a lisztérzékenyek szakácskönyve, fogyókúrázók szakácskönyve...
Vagyünk egy gyakorlati példát, hogy hogyan keresnék én szakkönyvírási témát:
Egyre több ember használja az internetet ingyenes telefonálásra. Az egyik legkedveltebb program a Viber. De nem mindenki tudja használni. Vannak ugyan használati útmutatók, de a legtöbbször ezek idegen szavakat, új kifejezéseket is tartalmaznak, amit az idősebb korosztály nem ért. A mobiltelefonnal rendelkező időseknek egyrészt van pénzük megvenni egy néhány ezer forintos külön a számukra írt szakkönyvet, másrészt a Viber használatára szükségük van. Tehát írnák egy legtöbb 30 oldalas szakkönyvet „Hogyan használja a Vibert egy nagymama vagy nagypapa” címmel. Egyszerűen, röviden, tömören, amiben jól értelmezhető módon a beállításokat és a program esetleges, egyszerűbb hibáinak javítását is elmagyaráznám.
Manapság az emberek szinte kizárólag digitális képet készítenek hagyományos fénykép helyett. Azt mondják, a világon nincs olyan ember, akinek még nem veszett el digitális fényképe (törlődött, nem találja a gépen...) Írnák egy szakkönyvet arról, hogyan lehet a képeket áttölteni számítógépre, (esetleg javítani valamelyik egyszerű erre használható szoftverrel), hogyan kell rendszerezni, megóvni az elveszéstől (Ha van fényképnyomtatója, nyomtassa ki, ha nincs, vigye el a digitális formában lévő képet erre szakosodott vállalkozóhoz, nyomtassa ki, majd a kész képet tegye fényképalbumba).
Gondolkozz, biztosan neked is van ötleted arról, milyen jelentős problémája van néhány ismerősödnek, aminek megoldásáért hajlandók lennének fizetni is.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):

Niche online vállalkozási ötletek

 Hogyan keressek niche vállalkozási ötleteket?   Amy, 16: Még túl fiatal vagyok ahhoz, hogy vállalkozást indítsak. Ezért inkább azokat a...