Speciális turistautak fiataloknak
Az ötletről: A
fejlett országokra jellemző, hogy a szolgáltatási ágazatba tartozó
vállalkozások az össz nemzeti gazdaság mind nagyobb hányadát képezik. A
szolgáltatási ágazatban az egyik leggyorsabban növekvő szolgáltatás az
idegenforgalom. Itt nem csak a hotelek és éttermek, vendéglátóhelyek gazdasági
eredményeiről van szó, bár ezen a területen is mind gyorsabb fejlődés
tapasztalható. Sok kis ország azzal növeli sikeresen a gazdasági eredményeit,
hogy a turizmust fejleszti, serkenti.
Egy város például azzal alapozta meg a turizmusát, hogy a
közeli tó partján ingyen telkeket osztott a város lakosai számára, azzal a
feltétellel, hogy két év alatt felépítik az előre meghatározott igényeknek
megfelelő nyaralójukat, amelyben a család pihenési igényeinek megfelelő
helyiségek mellett legalább két kiadásra szánt fürdőszobás, minőségi
kialakítású, bebútorozott szoba lesz. De ilyen ötlet (igaz, spontán módon
alakult ki) a külföldiek között olyannyira kedvelt budapesti romkocsmák is. Több
város a turizmus fejlesztése érdekében felújította a régi épületeket,
sétálóutcákat hozott létre, kis városi tavakat, parkokat létesített,
szökőkutakat épített, szobrokat állított. Természetesen ezek használatát a
helyi emberek ugyanúgy előszeretettel élvezik.
Persze az idegenforgalom nem csak hotelokból és panziókból,
vendéglőkből, étermekből és kocsmákból áll. Legalább ugyanennyivel járul hozzá
a gazdasági ág fejlődéséhez a turizmus szervezése is. Egyre több idegenforgalmi
iroda van. Sajnos, mint ahogy az lenni szokott, a megalapozott gazdasági
tevékenységgel dolgozó irodák mellett a gyenge láncszemek is megjelentek,
amelyek csődbe jutnak, megszünnek.
A kínálat széles választéka mellett is lehet réspiacot
találni. A fiatalok körében egyre népszerűbbek az olyan tömeges rendezvények,
mint amilyenek a zenei fesztiválok. A Sziget, Volt fesztivál, az újvudéki Exit
már nemzetközi hírű. Ezek a fesztiválok szinte minden külső szervező munka
nélkül megtelnek. De azért érdemes megpróbálni belépni egy ilyen piacra.
Ajánlanám, hogy indíts olyan szervező, vagy ismertető
vállalkozást, ahol ezek a rendezvények és a koncertek ismertetésével foglalkozol.
Nem arra gondolok, hogy belépőjegyeket árúsíts, vagy az oda és visszautazást
megszervezd, bár ez is jó kiegészítő
tevékenység lehet. Arra gondoltam, hogy ismertesd a rendezvény
résztvevőivel, hogy az adott helyen mit érdemes még megnézni, vagy hogy hol
tudnak megszállni, hol tudnak étkezni, milyen közlekedési rendszert
használhatnak… Ne felejtsd el, hogy egyes országokban az idegenforgalom
szolgáltatásainak használói között éppen a fiatalok vannak legtöbben.
Megvalósítás lépésről
lépésre:
1. Indíts egy blogot.
Ezt akár ingyenes blogportálon is megteheted. Olyan portal használatára
törekedj, amely teljesen elkülönített név alatt tartja a te blogodat. Nem jók
azok a manapság egyre népszerűbb közösségi blogok, ahol az egyes írásokat a
szerzőtől függetlenül egységes, tematika szerint meghatározott oldalakba
olvasztják be. Fontos szempont az is, hogy a portal segít-e a blogod
népszerűsítésében. Mondjuk azzal, hogy van tematikai ajánló rendszere, vagy
hogy külön kiemeli azokat a blogokat, amelyeken a legutóbb jelentek meg
posztok.
2. Írj a kiválasztott
rendezvényekről. Az írásodjoz sok információt kaphatsz a rendezvények hivatalos
oldalain. Jó, ha a helyszint magad is ismered. Így írhatsz arról, hogy ott a
rendezvény mellett milyen lehetőségeik vannak még a fiataloknak.
Megjelentetheted a helyi közlekedés menetrendjét, a rendezvény szervezésébe
bekapcsolódó ellátók, éttermek, hotelek kínálatáról, árait.
3. A megjelent írásod
után (ha már van 10-15 jó írás a blogodban), készíts egy e-mail szöveget,
amelyben felhívod a címzett figyelmét arra, hogy írtál róla. Kérdezd meg a
véleményét a róla szóló írással kapcsolatban és kínáld fel neki a lehetőséget,
hogy amennyiben akarja, az írást módosíthatod, kibővítheted. Felkínálod neki,
hogy amennyiben van honlapja, cserelink formájában megjelentetitek egymás
internetes címét (URL cím). Kínálj fel neki 3-4 különböző árkategóriát képező reklámlehetőséget
is: Térkép, amelyen megjelölöd a reklámozó földrajzi helyét, kis reklámszöveg
naponta frissítve (minden nap a blog első oldalán fog szerepelni), interju
vele, képes riport a reklámozóról. Ha nem ismered a helyszint és arra sincs
lehetőséged, hogy ellátogass korábban a helyszínre, nézd meg a Google térképet,
mi van a rendezvény közelében. Használd a Google keresőt is. Törekedj arra,
hogy minél több céget fel tudj keresni az ajánlatoddal.
4. A fiatalok körében
népszerűsítsd a blogodat különböző akciókkal. Mondjuk szervezz bemutatót a
korábbi években az adott rendezvény helyszinén készült fényképekről, a
vélemények megjelentetéséről, vagy szervezz szépségversenyt azok a lányok
körében, akik el akarnak látogatni az adott rendezvényre. Megjelenteted a
lányok által beküldött képet, majd a blog látogatóinak szavazata alapján
hirdess napi, heti és végleges győzteseket is. A díj lehet mondjuk az, hogy a
győztesekkel készítesz interjót, ami a blogban a rendezvény idején megjelenik
majd.
5. Egyszerre 5-10 nagy
ifjúsági rendezvénnyel foglalkozhatsz.
A vállalkozás
előnye:
·
Könnyen
indítható költségek nélkül
·
Virus
jellegú reklámlehetőség (Magától terjedő reklám-információ a közösségi
médiákban)
·
Saját
brandnamet hozhatsz létre
·
Széles
olvasótábort építhetsz ki
·
Már
most elkezdheted a munkát, attól függetlenül, hogy hány eves vagy
A vállalkozás
hátránya:
·
A
bevételed szinte kizárólag a céges reklámokból lesz
·
Naponta
kell foglalkoznod a vállalkozásoddal
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):