2019. december 27., péntek

Egy online vállalkozási ötlet túl fiataloknak


Speciális turistautak fiataloknak

Az ötletről: A fejlett országokra jellemző, hogy a szolgáltatási ágazatba tartozó vállalkozások az össz nemzeti gazdaság mind nagyobb hányadát képezik. A szolgáltatási ágazatban az egyik leggyorsabban növekvő szolgáltatás az idegenforgalom. Itt nem csak a hotelek és éttermek, vendéglátóhelyek gazdasági eredményeiről van szó, bár ezen a területen is mind gyorsabb fejlődés tapasztalható. Sok kis ország azzal növeli sikeresen a gazdasági eredményeit, hogy a turizmust fejleszti, serkenti.
Egy város például azzal alapozta meg a turizmusát, hogy a közeli tó partján ingyen telkeket osztott a város lakosai számára, azzal a feltétellel, hogy két év alatt felépítik az előre meghatározott igényeknek megfelelő nyaralójukat, amelyben a család pihenési igényeinek megfelelő helyiségek mellett legalább két kiadásra szánt fürdőszobás, minőségi kialakítású, bebútorozott szoba lesz. De ilyen ötlet (igaz, spontán módon alakult ki) a külföldiek között olyannyira kedvelt budapesti romkocsmák is. Több város a turizmus fejlesztése érdekében felújította a régi épületeket, sétálóutcákat hozott létre, kis városi tavakat, parkokat létesített, szökőkutakat épített, szobrokat állított. Természetesen ezek használatát a helyi emberek ugyanúgy előszeretettel élvezik.
Persze az idegenforgalom nem csak hotelokból és panziókból, vendéglőkből, étermekből és kocsmákból áll. Legalább ugyanennyivel járul hozzá a gazdasági ág fejlődéséhez a turizmus szervezése is. Egyre több idegenforgalmi iroda van. Sajnos, mint ahogy az lenni szokott, a megalapozott gazdasági tevékenységgel dolgozó irodák mellett a gyenge láncszemek is megjelentek, amelyek csődbe jutnak, megszünnek.
A kínálat széles választéka mellett is lehet réspiacot találni. A fiatalok körében egyre népszerűbbek az olyan tömeges rendezvények, mint amilyenek a zenei fesztiválok. A Sziget, Volt fesztivál, az újvudéki Exit már nemzetközi hírű. Ezek a fesztiválok szinte minden külső szervező munka nélkül megtelnek. De azért érdemes megpróbálni belépni egy ilyen piacra.
Ajánlanám, hogy indíts olyan szervező, vagy ismertető vállalkozást, ahol ezek a rendezvények és a koncertek ismertetésével foglalkozol. Nem arra gondolok, hogy belépőjegyeket árúsíts, vagy az oda és visszautazást megszervezd, bár ez is jó kiegészítő  tevékenység lehet. Arra gondoltam, hogy ismertesd a rendezvény résztvevőivel, hogy az adott helyen mit érdemes még megnézni, vagy hogy hol tudnak megszállni, hol tudnak étkezni, milyen közlekedési rendszert használhatnak… Ne felejtsd el, hogy egyes országokban az idegenforgalom szolgáltatásainak használói között éppen a fiatalok vannak legtöbben.
Megvalósítás lépésről lépésre:
1.    Indíts egy blogot. Ezt akár ingyenes blogportálon is megteheted. Olyan portal használatára törekedj, amely teljesen elkülönített név alatt tartja a te blogodat. Nem jók azok a manapság egyre népszerűbb közösségi blogok, ahol az egyes írásokat a szerzőtől függetlenül egységes, tematika szerint meghatározott oldalakba olvasztják be. Fontos szempont az is, hogy a portal segít-e a blogod népszerűsítésében. Mondjuk azzal, hogy van tematikai ajánló rendszere, vagy hogy külön kiemeli azokat a blogokat, amelyeken a legutóbb jelentek meg posztok.
2.    Írj a kiválasztott rendezvényekről. Az írásodjoz sok információt kaphatsz a rendezvények hivatalos oldalain. Jó, ha a helyszint magad is ismered. Így írhatsz arról, hogy ott a rendezvény mellett milyen lehetőségeik vannak még a fiataloknak. Megjelentetheted a helyi közlekedés menetrendjét, a rendezvény szervezésébe bekapcsolódó ellátók, éttermek, hotelek kínálatáról, árait.
3.    A megjelent írásod után (ha már van 10-15 jó írás a blogodban), készíts egy e-mail szöveget, amelyben felhívod a címzett figyelmét arra, hogy írtál róla. Kérdezd meg a véleményét a róla szóló írással kapcsolatban és kínáld fel neki a lehetőséget, hogy amennyiben akarja, az írást módosíthatod, kibővítheted. Felkínálod neki, hogy amennyiben van honlapja, cserelink formájában megjelentetitek egymás internetes címét (URL cím). Kínálj fel neki 3-4 különböző árkategóriát képező reklámlehetőséget is: Térkép, amelyen megjelölöd a reklámozó földrajzi helyét, kis reklámszöveg naponta frissítve (minden nap a blog első oldalán fog szerepelni), interju vele, képes riport a reklámozóról. Ha nem ismered a helyszint és arra sincs lehetőséged, hogy ellátogass korábban a helyszínre, nézd meg a Google térképet, mi van a rendezvény közelében. Használd a Google keresőt is. Törekedj arra, hogy minél több céget fel tudj keresni az ajánlatoddal.
4.    A fiatalok körében népszerűsítsd a blogodat különböző akciókkal. Mondjuk szervezz bemutatót a korábbi években az adott rendezvény helyszinén készült fényképekről, a vélemények megjelentetéséről, vagy szervezz szépségversenyt azok a lányok körében, akik el akarnak látogatni az adott rendezvényre. Megjelenteted a lányok által beküldött képet, majd a blog látogatóinak szavazata alapján hirdess napi, heti és végleges győzteseket is. A díj lehet mondjuk az, hogy a győztesekkel készítesz interjót, ami a blogban a rendezvény idején megjelenik majd.
5.    Egyszerre 5-10 nagy ifjúsági rendezvénnyel foglalkozhatsz.
A vállalkozás előnye:
·         Könnyen indítható költségek nélkül
·         Virus jellegú reklámlehetőség (Magától terjedő reklám-információ a közösségi médiákban)
·         Saját brandnamet hozhatsz létre
·         Széles olvasótábort építhetsz ki
·         Már most elkezdheted a munkát, attól függetlenül, hogy hány eves vagy

A vállalkozás hátránya:
·         A bevételed szinte kizárólag a céges reklámokból lesz
·         Naponta kell foglalkoznod a vállalkozásoddal 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):

Niche online vállalkozási ötletek

 Hogyan keressek niche vállalkozási ötleteket?   Amy, 16: Még túl fiatal vagyok ahhoz, hogy vállalkozást indítsak. Ezért inkább azokat a...