2019. december 29., vasárnap

Jövedelemtermelő blog, honlap vállalkozás indítása nélkül


Indíts internetes médiát

Az ötletről: Szándékosan nem azt írtam, hogy indíts internetes újságot. Az internetes újság indításához ugyanis nagyon sok országban külön engedélyek, bejelentés szükséges.. Valójában azonban egy nyilvános blog, vagy honlap már magában is egy internetes újság. Csak a tartalom határozza meg, hogy mennyiben újság és mennyiben nem. Kezdjük azzal, hogy az internetes honlapok és blogok 99 százaléka nyilvános, tehát ebből a szempontból megfelel újságnak. Ha új információkat közöl, akkor ebből a szempontból is újság. Tehát csak arra van szülséged, hogy indítasz egy honlapot, vagy blogot és azon olyan információkat osztasz meg, amelyek másokat is érdekelnek. Az engedélyeket pedig nyugodtan felejtsd el.
Honlap és blogtulajdonosként jogod van hirdetéseket megjelentetni, vagy  árveréseket szervezni. De itt nem is ez a lényeg, hanem az, hogy hogyan biztosítasz minél több látogatót magadnak.A látogatásszerzés technikája a media tematikájától függ. Ebből a szempontból külömbözőféleképpen kell dolgoznod és ezért különböző médiákkal fogok én is foglalkozni. Kezdjük az ijfjúsági újságokkal.
Indíthatsz helyi, vagy általános ifjúsági újságot. Használhatsz fizetős, vagy ingyenes felületet. Személy szerint azt ajánlom, hogy kezd ingyenes felületetn, azután amikor már sok olvasód van, egyszerűen nyiss egy megfelelő doment és helyezd át a blogodat, vagy honlapodat. Személy szerint a Google blogportáljált,a blogspot.com-ot vagy a blogger.com-ot ajánlanám, mivel ezek tartalmaznak folyamatos hírírásra alkalmas blogoldalt és értékesített írások megjelenetésére alkalmas honlapokhoz hasonló oldalt is. De megfelelő lehet a hupont.hu oldal is.
Megvalósítás lépésről lépésre:
1.    Nyiss meg egy blog vagy honlap oldalt. Az első oldalra írj át híreket, amelyeket az Interneten találsz. Ne másold a híreket, mert az ütközhet az eszmei tulajdon jogára vonatkozó előírásokkal. Egyszerűen olvasd el a hírt és írd át. Napi 3-10 hír átirására van szükség, ami 10-30 perc alatt elkészíthetsz. Persze az első időszakban több időre lesz szükséged, de később egyre könnyebben és gyorsabban meg tudod majd csinálni.
2.    Nyiss oldalakat zenekarok bemutatására, oldalt ahol egyszerű emberekkel csinálsz interjút, reklámozó oldalt és apróhirdetés oldalt. A zenekarok bemutatása oldal segítségével találsz majd látogatókat. Az interjú oldal azért kell, mert azzal az oldalhoz tudod kötni az olvasólat, a reklámoldal azért, mert az hozza a bevétel nagy részét, az apróhirdetés oldal meg azért, mert az apróhirdetések a leglátogatottabb oldalak közé tartoznak az Interneten. És akkor most menjünk sorjában:
3.    Zenekarokat bemutató oldal: Nézd meg, hogy melyik zenekarok koncerteznek a városodban, vagy a közelben. Készíts 100-200 névjegykártya papírt, amelyen csak a következő szerepel: “Üdvözöllek. Szerepelni fogsz a következő blogon (írd ide a blogcímet)” Majd írd oda a te neved aláírásként. Azután látogass el a koncertre és a telefonoddal készíts minél több képet vidám koncertlátogatókról. Adj nekik egy-egy névjegykártya papírt. Másnap csak annyi a dolgod, hogy írsz egy roved cikket a koncertról, arról hogy jó volt a hangulat és jó volt a koncert. Azután sorra megjelenteted a képeket és arra kéred az olvasókat, hogy ha felismernek valakit a képekről, akkor írják meg az e-mail címedre, hogy melyik képen kit ismertek fel. Te pedig a beérkező e-mailek alapján a következő napokban sorra jelenteted meg, hogy xy olvasó szerint ezen és ezen a képen ez és ez volt. Írj egy e-mailt a zenekarnak, amiben megírod, hogy a koncertjükről a blogodon szó volt (írd ide a blog címét) és hogy a jövőben szivesen megjelentetnéd a további koncertjeikre vonatkozó híreket. Ezt kezdetben ingyen tedd meg, de később természetesen kérj pénzt érte.Később indíthatsz bemutatkozó oldalt is, amelyen énekesek mutatkoznak be. Természetesen ezért fizetniük kell. Ezzel az akcióval az induló, kevésbé ismert előadókat célozd meg. Párhuzamosan 3-5 bemutatkozást tehetsz közé, azzal, hogy mindig a legfrissebb legyen a legfelső, első az oldalon. Egy havi bemutatkozásért 30.000-50-000 forintot kérhetsz. A régebbi, lejárt bemutatkozűsokat mindig vedd le az oldalról.
4.    Az interjú oldalon két fajta interjút közölj. Az egyik a körkérdés. Tedd fel ugyanazt a kérdést az ismerőseidnek. A fényképük mellett közöld le a nevüket és a válaszukat. Egy körkérdésben 5-10 rövid, 300-500 karakterhelyet elfoglaló vákaszt jelentess meg. Minden kérdezetnek adj egy-egy névjegykártya-papírt. Az interjúval kapcsolatban azt kell tudnod, hogy minden ember szeret szerepelni, elmondani a véleményét. Manapság erre sokkal több a lehetősége, mint korábban, de azért még mindig sokkal többen szeretnének interjút adni, mint ahány embernek erre lehetősége van. Különösen az egyszerű emberek maradnak ki. Te adj nekik lehetőséget. Csinálj interjút magaddal is. Meg a szomszéd sráccal, valamelyik osztálytársnőddel, barátnőddel, ismerősöddel.Az interjóban mindig legyen kép. A bevezető offban mutasd be az interjúalanyodat. Ezt követően tegyél fel neki három, maximum öt kérdést. Az interjú ne legyen hoszabb 1500-1800 karakterhelynél. A régebbi interjúkat csak akkor vedd le, ha már a túl sok anyag lassítja a blog megnyitását. Mindaddig egymás alatt több interjút is közölhetsz.
5.    A reklámoldalakról tudni kell, hogy senki se akar üres oldalon reklámozni. Járd körbe az ismerős kisvállalkozókat és kináld fel nekik az ingyenes reklámozási lehetőséget. A reklám egy képből, egy reklámcímből és legtöbb 300 karakterhelynyi szövegből álljon. A végén szerepeljen a vállalkozó szlogenje, ha van, valamint a vállalkozó címe és internetes elérhetősége, ha van. A nagyvállalatok esetében készíts információ-reklámot valamelyik akciójukról és küldjél nekik e-mailt amiben elmondod, hogy szeretnéd bemutatni az akciójukat. Az általad készített információt megnézhetik a blogodon (írd ide az URL címet). És kérdezd meg őket a véleményükről, mit szeretnének változtatni és hogyan. Azután változtasd meg a reklámot és erről is értesítsd őket. Ha már van 10-15 reklámod, készíts ajánlatot. A kisvállalkozóknak személyesen viheted el, mig a nagyobb cégeknek e-mailen küld el. Az egy heti reklámért 10.000, a havi reklámért 30.000 forintot kérhetsz.
6.    Az apróhirdetés oldal lényege, hogy at olvasóközönséged körében népszerű dolgokra vonatkozzon. Fiataloknak ne akarj házat, autót, földet vagy gyári felszerelést eladó apróhirdetéseket megjelentetni. Zenefelszerelések, fiatalok körében népszerű ruha és dibatcikkek, mobiltelefonok eladására vonatkozó, valamint  ismerkedési hirdetéseket jelentess meg. Az apróhirdetéseket úgy jelentesd meg, hogy azokat a hirdetőknek az e-mail címedre kell eljuttatni és te teszed fel. Így kiszűrheted a kamu-gyanús apróhirdetéseket. A megjelentetésért kérj pénzt. Ingyen bárki átverésként is hirdet, de pénzprt már meggondolják az emberek. Ezt írd is meg az apróhirdetés oldal legelején. Egy-egy apróhirdetésért 1000-1500 forintot kérhetsz. Amig nincs elegendő fizetett apróhirdetésed, ollózd össze az apróhirdetéseket ingyenes apróhirdető oldalakról, de ne másold át, hanem írd át. Hogy ez ne legyen feltünő, mond azt, hogy vannak ajándék apróhirdetések, amelyek nyerteseit a szerkesztő húzza ki. Ha már van elegendő fizetett apróhirdetés, az ajándék apróhirdetésre vonatkozó szöveget leveheted az oldaladról.
A vállalkozás előnye:
·         Könnyen indítható költségek nélkül
·         Virus jellegú reklámlehetőség (Magától terjedő reklám-információ a közösségi médiákban)
·         Saját brandnamet hozhatsz létre
·         Széles olvasótábort építhetsz ki
·         Már most elkezdheted a munkát, attól függetlenül, hogy hány éves vagy
·         Nem kell hozzá vállalkozást indítanod
·         A jövedelmedet mind céges forrásból, mind magánemberktől biztosítod

A vállalkozás hátránya:
·         Folyamatosan dolgoznod kell




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):

Niche online vállalkozási ötletek

 Hogyan keressek niche vállalkozási ötleteket?   Amy, 16: Még túl fiatal vagyok ahhoz, hogy vállalkozást indítsak. Ezért inkább azokat a...