Előfizetéses termékek
Azok a
vállalkozási ötletekkel foglalkozó szakemberek, akik a terméktölcsérre épülő
eladási módot propagálják, rendszerint úgy emlegetik az előfizetéses termékek
értékesítését, mint az értékesítési rendszer csúcsát, amikor már semmit sem,
vagy igen keveset kell tanned és a vevőd rendszeresen vásárol majd tőled. A
fejlett országokban akár csak a valós életben, úgy a online kereskedelem
esetében is valóban kialakult egy sor olyan értékesítési forma, ahol az
értékesítés a következő séma szerint történik: ingyenes csali termék –
fizetett, nagyon olcsó csali termék – botlódrót termék – belépő termék – olcsó
termék – fő termék – második vásárlást generáló termék – nagy értékű termék –
előfizetéses termék. Nem mondhatjuk, hogy ez a rendszer a fejlett országokban
már lecsenget, de mind világosabb lett, hogy mig egyes esetekben kiválló és
nagyon jó eredményt ad, vannak olyan esetek, amikor erre nincs szükség. A Chanelnek vagy Dior háznak nincs sem csali
terméke, sem botlódrót terméke. Soha nem is volt. Egyszerűen drágák és
keresettek voltak a termékeik. A Porschenak, Bentleynek soha nem volt belépő
modelje. Csak drága autója. A Facebook soha nem épített ki magának
terméktölcsért, mint ahogz a Red Bull, vagy a Hell ;és a Törley sem.. A Barna
asztalitenísz asztalokból csak a legmagasabb minőségi kivánalmaknak megfelőt
gyártják, amelyekkel világversenyeket is tarthatnak és annak bizony meg van az
ára is.
Persze ez nem azt
jelenti, hogy előfizetéses termékeknek nincs létjogosultsága. Éppen
ellenkezőleg: Azt, hogy van előfizetéses termék, de nem kell erőszakkal
kitalálni valamilyen előfizetéses terméket. Ha az értékesítési tölcsér mellett
döntünk, a terméksor szinte magától kínálja majd az előfizetéses terméket. Persze,
csak ha egyáltalán szükség van rá. Ha egyetlen termék értékesítési rendszere
mellett döntünk, az lehet előfizetéses termék is, ha a termék jellege olyan.
Egyes
értékesítési szakemberek óvva intenek mindenkit attól, hogy olyan előfizetéses
termékkel jelentkezzenek a piacon, ahol a termék jellege azt nem ajálnja. Ilyen
esetekben ugyanis két dolog tapasztalható. Az első az, hogy annak ellenére,
hogy előfizetéses termékről van szó, a vásárlót minden esetben meg kell győzni
a vásárlásról, tehár nem érvényesül az előfizetéses termékek legfőbb
tulajdonsága, a vásárlás autómatizmusa. A másik az, hogy a külön kitalált előfizetéses
termékek esetében a legnagyobb a vevők szóródása, a vevők számának a
csökkenése.
Viszont vannak
olyan online vállalkozások, amelyek előfizetéses termékre épülnek. Sok esetben
ezek a termékek nem is olcsók. A vásárlónak ha égető szüksége van rá, úgy is
megveszi. Ha pedig szükségtelen a számára, olcsóbb áron sem veszi meg.
Kiválló
előfizetéses termékek lehetnek a következők:
Online újságok,
szaklapok
Ünnepi
receptajánlatok
Receptajánlatok
lisztérzékenyeknek, laktóérzékenyeknek
Divatlapok
Internetes távoktatási
leckék
Útleírás
részletek
Regényfejezetek
Vannak országok,
ahol a folytatásos szerelmes regények, novellák iránt van kereslet, de
előfizetéses formában szerepeltek már rajzregények, mesék, helyi, vagy
speciális hirdető újságok. Hasonlóan eredményes előfizető-termék-rendszer az
is, amikor hetente, havonta vagy 2-3 havonta zoknit, alsóneműt, fogkefét,
borotvát, sampont, testápolót, mosóport, háztatási tisztítószert szállítanak a
fogyasztónak. Volt már próbálkozás arra is (Magyarországon és Szerbiában is),
hogy a fogyasztóknak naponta fris kenyeret, tejet, joghurtot, tejfölt
szállítottak ki. Az Egyesült Államokban jelenleg az egyik felkapott
előfizetéses rendszer a meglepetés doboz. Ez a vállalkozás az előfizetőknek
minden hónapban küld egy dobozt, amiben valami meglepetés termék van. A termék
ára arányos az előfizetés árával. Sok esetben a vásárlónak nincs is szüksége a
meglepetés dobozban levő termékre, de a rendszer mégis egyre felkapottabb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):