2019. december 26., csütörtök

Jó-e az előfizetéses termékre épülő online vállalkozás?

Előfizetéses termékek

Azok a vállalkozási ötletekkel foglalkozó szakemberek, akik a terméktölcsérre épülő eladási módot propagálják, rendszerint úgy emlegetik az előfizetéses termékek értékesítését, mint az értékesítési rendszer csúcsát, amikor már semmit sem, vagy igen keveset kell tanned és a vevőd rendszeresen vásárol majd tőled. A fejlett országokban akár csak a valós életben, úgy a online kereskedelem esetében is valóban kialakult egy sor olyan értékesítési forma, ahol az értékesítés a következő séma szerint történik: ingyenes csali termék – fizetett, nagyon olcsó csali termék – botlódrót termék – belépő termék – olcsó termék – fő termék – második vásárlást generáló termék – nagy értékű termék – előfizetéses termék. Nem mondhatjuk, hogy ez a rendszer a fejlett országokban már lecsenget, de mind világosabb lett, hogy mig egyes esetekben kiválló és nagyon jó eredményt ad, vannak olyan esetek, amikor erre nincs szükség.  A Chanelnek vagy Dior háznak nincs sem csali terméke, sem botlódrót terméke. Soha nem is volt. Egyszerűen drágák és keresettek voltak a termékeik. A Porschenak, Bentleynek soha nem volt belépő modelje. Csak drága autója. A Facebook soha nem épített ki magának terméktölcsért, mint ahogz a Red Bull, vagy a Hell ;és a Törley sem.. A Barna asztalitenísz asztalokból csak a legmagasabb minőségi kivánalmaknak megfelőt gyártják, amelyekkel világversenyeket is tarthatnak és annak bizony meg van az ára is.
Persze ez nem azt jelenti, hogy előfizetéses termékeknek nincs létjogosultsága. Éppen ellenkezőleg: Azt, hogy van előfizetéses termék, de nem kell erőszakkal kitalálni valamilyen előfizetéses terméket. Ha az értékesítési tölcsér mellett döntünk, a terméksor szinte magától kínálja majd az előfizetéses terméket. Persze, csak ha egyáltalán szükség van rá. Ha egyetlen termék értékesítési rendszere mellett döntünk, az lehet előfizetéses termék is, ha a termék jellege olyan.
Egyes értékesítési szakemberek óvva intenek mindenkit attól, hogy olyan előfizetéses termékkel jelentkezzenek a piacon, ahol a termék jellege azt nem ajálnja. Ilyen esetekben ugyanis két dolog tapasztalható. Az első az, hogy annak ellenére, hogy előfizetéses termékről van szó, a vásárlót minden esetben meg kell győzni a vásárlásról, tehár nem érvényesül az előfizetéses termékek legfőbb tulajdonsága, a vásárlás autómatizmusa. A másik az, hogy a külön kitalált előfizetéses termékek esetében a legnagyobb a vevők szóródása, a vevők számának a csökkenése.
Viszont vannak olyan online vállalkozások, amelyek előfizetéses termékre épülnek. Sok esetben ezek a termékek nem is olcsók. A vásárlónak ha égető szüksége van rá, úgy is megveszi. Ha pedig szükségtelen a számára, olcsóbb áron sem veszi meg.

Kiválló előfizetéses termékek lehetnek a következők:
Online újságok, szaklapok
Ünnepi receptajánlatok
Receptajánlatok lisztérzékenyeknek, laktóérzékenyeknek
Divatlapok
Internetes távoktatási leckék
Útleírás részletek
Regényfejezetek

Vannak országok, ahol a folytatásos szerelmes regények, novellák iránt van kereslet, de előfizetéses formában szerepeltek már rajzregények, mesék, helyi, vagy speciális hirdető újságok. Hasonlóan eredményes előfizető-termék-rendszer az is, amikor hetente, havonta vagy 2-3 havonta zoknit, alsóneműt, fogkefét, borotvát, sampont, testápolót, mosóport, háztatási tisztítószert szállítanak a fogyasztónak. Volt már próbálkozás arra is (Magyarországon és Szerbiában is), hogy a fogyasztóknak naponta fris kenyeret, tejet, joghurtot, tejfölt szállítottak ki. Az Egyesült Államokban jelenleg az egyik felkapott előfizetéses rendszer a meglepetés doboz. Ez a vállalkozás az előfizetőknek minden hónapban küld egy dobozt, amiben valami meglepetés termék van. A termék ára arányos az előfizetés árával. Sok esetben a vásárlónak nincs is szüksége a meglepetés dobozban levő termékre, de a rendszer mégis egyre felkapottabb.

Ezek a munkák előnye: Hogy a vásárlóid magánemberek. Előny, hogy a vásárlókat nem kell folyton meggyőzni a vásárlásokról. A tapasztalat azt bizonyítja, hogy a havi előfizetéses újságoknál egy-egy vásárló átlagban 8-10 hónap alatt morzsolódik le. Az éves előfizetéseknél ez a jelenség átlagban 2-3 évente mutatkozik, mig más előfizetéses termékeknél a tervezett előfizetési időszak 50-100 százalékánál jelentkezik az átlagos lemorzsolódás.


Hátránya: Hogy folyamatosan gondoskodni kell az új termékek előállításáról, beszerzéséről, kipostázásról. Csak a valóban nagyon kitartó és a munkájukkal szemben elkötelezett emberek számára ajálnható.

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):

Niche online vállalkozási ötletek

 Hogyan keressek niche vállalkozási ötleteket?   Amy, 16: Még túl fiatal vagyok ahhoz, hogy vállalkozást indítsak. Ezért inkább azokat a...