2019. december 21., szombat

Keress pénzt online újsággal

Indíts online újságot

Az egyik legkönnyeb és legbiztosabb online vállalkozási forma

Ha még túl fiatal vagy, és vállalkozni szeretnél, számodra az online vállalkozás a megoldás. Ha már idősebb vagy, de valamilyen plusz kereseti forrást keresel, mindenképpen nézd meg az online vállalkozási lehetőséget. Az online vállalkozás indításához nincs szükséged gépekre, felszerelésre, termelési helyiségekre, üzletre, személyzetre. Online vállalkozást akár egy okostelefonnal is elkezdhetsz. Online vállalkozásodat szervezheted bárhonnan. Nincs meghatározott munkaidőd, nincs főnököd, Persze tudom, nincs rózsa tövis nélkül. Az online vállalkozás is ilyen: Időre van szükség, amig egy beindított online vállalkozás pénzt hoz.
Az online vállalkozásoknak több fajtája van. Ezek nagyban eltérnek egymástól. Például abban, hogy melyikkel mennyi időre van szükség ahhoz, hogy keresetet adjon. Vagy abban, hogy melyikkel mennyit lehet keresni. Nincs univerzálisan legjobb megoldás. Nincs olyan online vállalkozás, amely azonnal termeli a jövedelmet és sok pénzt is fizet. De van legjobb kombináció: Az internetes újság.
Soha sem volt olyan könnyű egy médiát indítani és fenntartani, mint az Internet világában. Internetes médiát indathatsz bármilyen kis közösség számára. Csak egy honlap vagy blog kell hozzá. Használhatsz akár ingyenes blogplatformot is. Online vállalkozásnál én ezt ajánlom. Azután majd ha már biztos alapokon fut az online újságod, vehetsz egy domaint, és áthelyezheted az újságod erre az internetes címre.
Ha érdekel hogy hogyan lehet internetes médiát indítani, kérj ingyenes tájékoztatót itt: miksa.beer@gmail.com. A tárgy mezőbe írd be: online vállalkozási ötlet - online újság.
Persze ennek az online vállalkozásnak is vannak "titkai". Egyike ezeknek a "titkoknak", hogy arról írj, amiről az emberek olvasni akarnak. De pontosan melyek ezek a témák? Nézd meg it:

Örökzöld témák

Az Internet fejlődésének két nagy eredménye van. Az egyik a gazdasági élet átszervezése, a másik az, hogy a média alkotói tudatosabbá váltak.
A gazdasági életre az gyakorolt hatást, hogy az Internettel szinte pénz nélkül lehetett vállalkozást indítani. Ezzel párhuzamosan a vállalkozások piactere is kibővült, hisz olyan vállalkozások, amelyek eddig legfeljebb egy-egy város lakosaira számíthattak, potenciális klienseként, most egyszerre az egész világ a piacterük lett. Természetesen ez egyben azt is jelentette, hogy a vállalkozások közötti konkurenciaharc növekedett, mivel egy-egy vállalkozásnak, amelynek eddig legfeljebb a helyi konkurensekkel kellett számolnia, mint például a ruhaboltoknak, cipőboltoknak, elektromos készülékek üzleteinek, most az internetes webshopok miatt az egész világ valamennyi, interneten megjelenő üzlete a konkurense lett.
Ez a konkurencia hozta magával a média alkotóinak tudatosabbá vállását is. Korábban elég volt egyszerűen megírni ami történt, vagy az, ha az újságíró megírja a véleményét. Azzal, hogy az interneten számtalan média van és az újságíróknak egyáltalán nem mindegy, hogy az írásukat elolvassák-e és hogy hányan olvassák el, a média alkotóinak tudatosabban kell témát választani és írniuk. A friss információnak természetesen még mindig nagy vonzereje van, de a rengeteg megjelentetett információval nehéz versenyezni: A siker érdekében legalább naponta egyszer, de inkább többször is jelentkezni kellene egy-egy írással. Ezért keresnek a média alkotói olyan témákat, amelyek jobban vonzzák az embereket. Vannak ugyanis olyan témák, amelyekkel kapcsolatban az emberek rendszerint olvassák a korábban készült írásokat is. Ezeket a témákat nevezzük örökzöld témáknak. (Van olyan írás is, amely több évvel ezelőtt készült, de még mindig olvasók százait vonzza naponta.) 
Több felsorolás is készült az örökzöld témákról, de a legelfogadottabb a 10 témát, illetve téma csoportot tartalmazó lista. Ez szerint az örökzöld témák a következők:
  1. Pénzügyi stabilitás, pénzkeresés, gazdagság
  2. Egészség, betegség, hosszú élet
  3. Biztonság, félelmek
  4. Szeretet, család
  5. Üdvözülés, hit, vallás
  6. Önbecsülés, önmegvalósítás
  7. Közösség elismerése
  8. Függetlenség
  9. Szexualitás, szerelem
  10. Szépség, vonzerő

Természetesen nem csak ezekről a témákról lehet írni, ahhoz, hogy az írás sikeres legyen. De ha megnézel egy nagy példányszámú, sokak által olvasott újságot, azt találod, hogy az írások nagy többsége, 60-80 százaléka ezekbe a téma csoportok valamelyikébe tartozik, vagy ezekhez köthető. Hasonló a helyzet a Facebook és más internetes szociális média által megjelentetett, legtöbb like-t kapott posztokkal, véleményekkel is. 
De nem csak a közvetlenül a valamelyik örökzöld témával közvetlenül foglalkozó írásra van kedvező hatással az a tény, hogy az örökzöld témák valamelyikéről írsz. Több olvasója van minden olyan írásnak, amely figyelembe veszi, vagy utal valamelyik örökzöld témára, mint azoknak az írásnak, amely ezeket teljesen mellőzik. Még abban az esetben is, ha az örökzöld témákat teljesen megkerülő írás többszörösen is jobb, mint az örökzöld témával összefüggő valamelyik írás.
Na de hogyan lehet írni valamiről úgy, hogy az összefüggjön valamelyik örökzöld témával? Nagyon egyszerűen. A Volvo autógyár a termékeit bemutató írásokban rendszeresen arra hívja fel az olvasók figyelmét, hogy a Volvo biztonságos (Biztonság, félelmek). Olyannyira, hogy a biztonság már a Volvo védjegy-kifejezése lett. És hogy még egy kicsit az autóknál maradjunk, az Alfa Romeo vagy a Ferrari arra utal, hogy ezek az autók gyorsak és sportosak és aki ilyennel közlekedik, az bizony kiváltja a közösség elismerését (a közösség elismerése).. Az Audival, Peugeottal lehet dicsekedni a szomszédoknak, A Lamborghiniről, Rolls Royceval meg eleve az a hír járja, hogy csak a nagyon gazdagok vehetik meg (Pénzügyi stabilitás, gazdagság). De ezt teszi előtérbe nagyon sok hotel, utazási iroda, vagy elektromos kütyü bemutatója is. És ez magyarázza a szerelmet érintő regények, filmek népszerűségét is. Egyáltalán nem biztos, hogy a Titanic ilyen sikeres film lett volna, ha csak egyszerűen a hajó katasztrófájáról szól és nem szövi át a történetet egy szerelmes történet is.
Az Internet világában még egy dolgot el kell mondanom, már csak azért is, mert egyre több médiának szánt írás kerül fel a világhálóra is. Ez pedig a kulcsszavakkal kapcsolatos titok. Köztudott, hogy az internetes keresők motorjai a megadott kulcsszavak alapján rangsorolják az írásokat, honlapokat, blogokat. Ezért fontos, hogy az írást olyan kulcsszavakkal lássuk el, amelyekről kevés írás szól és amelyekre aok internetező keres rá. Amelyik írás pedig előrébb vannak  keresőben, az sokkal több olvasót kap. Persze ehhez az is kell, hogy a kiválasztott és megadott kulcsszavakat a keresőmotor algoritmusa, értékelési feltételeivel összhangban, de minél többször használjuk. 
Azt azonban csak alig néhányszor olvashattam, hogy a keresőszavakkal foglalkozó oktatók azt is megírták volna, hogy az is nagyon fontos, hogy a kulcsszavak valamilyen formában kapcsolatba legyenek az örökzöld témával, mondjuk utaljanak valamelyikre, vagy az olvasóban asszociációt keltsenek valamelyik örökzöld témával kapcsolatban. Pedig az összefüggés nagyon is érthető és a statisztikai adatokban is látható. Az ilyen kulcsszavakra ugyanis sokkal többen és sokkal többször keresnek rá az Interneten, mint az olyan kulcsszavakra, amelyek egyetlen örökzöld témával sem kapcsolhatók össze.
Azután ha megfelelő kulcsszót választottunk, az írásunkat úgy kell felépíteni, hogy a keresőmotorok algoritmusainak megfelelő formában és számban jelenjenek meg a kulcsszavak az írásunkban. Még ha az írást nem is az Internetre készítettük. Elvégre lehet, hogy egy nap majd oda kerül.
A kulcsszavakról és használatukról az oktatóanyag külön fejezete foglalkozik.. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):

Niche online vállalkozási ötletek

 Hogyan keressek niche vállalkozási ötleteket?   Amy, 16: Még túl fiatal vagyok ahhoz, hogy vállalkozást indítsak. Ezért inkább azokat a...