Indíts online újságot
Az egyik legkönnyeb és legbiztosabb online vállalkozási forma
Ha még túl fiatal vagy, és vállalkozni szeretnél, számodra az online vállalkozás a megoldás. Ha már idősebb vagy, de valamilyen plusz kereseti forrást keresel, mindenképpen nézd meg az online vállalkozási lehetőséget. Az online vállalkozás indításához nincs szükséged gépekre, felszerelésre, termelési helyiségekre, üzletre, személyzetre. Online vállalkozást akár egy okostelefonnal is elkezdhetsz. Online vállalkozásodat szervezheted bárhonnan. Nincs meghatározott munkaidőd, nincs főnököd, Persze tudom, nincs rózsa tövis nélkül. Az online vállalkozás is ilyen: Időre van szükség, amig egy beindított online vállalkozás pénzt hoz.Az online vállalkozásoknak több fajtája van. Ezek nagyban eltérnek egymástól. Például abban, hogy melyikkel mennyi időre van szükség ahhoz, hogy keresetet adjon. Vagy abban, hogy melyikkel mennyit lehet keresni. Nincs univerzálisan legjobb megoldás. Nincs olyan online vállalkozás, amely azonnal termeli a jövedelmet és sok pénzt is fizet. De van legjobb kombináció: Az internetes újság.
Soha sem volt olyan könnyű egy médiát indítani és fenntartani, mint az Internet világában. Internetes médiát indathatsz bármilyen kis közösség számára. Csak egy honlap vagy blog kell hozzá. Használhatsz akár ingyenes blogplatformot is. Online vállalkozásnál én ezt ajánlom. Azután majd ha már biztos alapokon fut az online újságod, vehetsz egy domaint, és áthelyezheted az újságod erre az internetes címre.
Ha érdekel hogy hogyan lehet internetes médiát indítani, kérj ingyenes tájékoztatót itt: miksa.beer@gmail.com. A tárgy mezőbe írd be: online vállalkozási ötlet - online újság.
Persze ennek az online vállalkozásnak is vannak "titkai". Egyike ezeknek a "titkoknak", hogy arról írj, amiről az emberek olvasni akarnak. De pontosan melyek ezek a témák? Nézd meg it:
Örökzöld témák
Az Internet
fejlődésének két nagy eredménye van. Az egyik a gazdasági élet átszervezése, a
másik az, hogy a média alkotói tudatosabbá váltak.
A gazdasági életre az
gyakorolt hatást, hogy az Internettel szinte pénz nélkül lehetett vállalkozást
indítani. Ezzel párhuzamosan a vállalkozások piactere is kibővült, hisz olyan
vállalkozások, amelyek eddig legfeljebb egy-egy város lakosaira számíthattak,
potenciális klienseként, most egyszerre az egész világ a piacterük lett.
Természetesen ez egyben azt is jelentette, hogy a vállalkozások közötti
konkurenciaharc növekedett, mivel egy-egy vállalkozásnak, amelynek eddig
legfeljebb a helyi konkurensekkel kellett számolnia, mint például a
ruhaboltoknak, cipőboltoknak, elektromos készülékek üzleteinek, most az
internetes webshopok miatt az egész világ valamennyi, interneten megjelenő
üzlete a konkurense lett.
Ez a konkurencia
hozta magával a média alkotóinak tudatosabbá vállását is. Korábban elég volt
egyszerűen megírni ami történt, vagy az, ha az újságíró megírja a véleményét.
Azzal, hogy az interneten számtalan média van és az újságíróknak egyáltalán nem
mindegy, hogy az írásukat elolvassák-e és hogy hányan olvassák el, a média
alkotóinak tudatosabban kell témát választani és írniuk. A friss információnak
természetesen még mindig nagy vonzereje van, de a rengeteg megjelentetett
információval nehéz versenyezni: A siker érdekében legalább naponta egyszer, de
inkább többször is jelentkezni kellene egy-egy írással. Ezért keresnek a média
alkotói olyan témákat, amelyek jobban vonzzák az embereket. Vannak ugyanis
olyan témák, amelyekkel kapcsolatban az emberek rendszerint olvassák a korábban
készült írásokat is. Ezeket a témákat nevezzük örökzöld témáknak. (Van olyan
írás is, amely több évvel ezelőtt készült, de még mindig olvasók százait vonzza
naponta.)
Több felsorolás is
készült az örökzöld témákról, de a legelfogadottabb a 10 témát, illetve téma
csoportot tartalmazó lista. Ez szerint az örökzöld témák a következők:
- Pénzügyi
stabilitás, pénzkeresés, gazdagság
- Egészség,
betegség, hosszú élet
- Biztonság,
félelmek
- Szeretet,
család
- Üdvözülés,
hit, vallás
- Önbecsülés,
önmegvalósítás
- Közösség
elismerése
- Függetlenség
- Szexualitás,
szerelem
- Szépség,
vonzerő
Természetesen nem
csak ezekről a témákról lehet írni, ahhoz, hogy az írás sikeres legyen. De ha
megnézel egy nagy példányszámú, sokak által olvasott újságot, azt találod, hogy
az írások nagy többsége, 60-80 százaléka ezekbe a téma csoportok valamelyikébe
tartozik, vagy ezekhez köthető. Hasonló a helyzet a Facebook és más internetes
szociális média által megjelentetett, legtöbb like-t kapott posztokkal,
véleményekkel is.
De nem csak a
közvetlenül a valamelyik örökzöld témával közvetlenül foglalkozó írásra van
kedvező hatással az a tény, hogy az örökzöld témák valamelyikéről írsz. Több
olvasója van minden olyan írásnak, amely figyelembe veszi, vagy utal valamelyik
örökzöld témára, mint azoknak az írásnak, amely ezeket teljesen mellőzik. Még
abban az esetben is, ha az örökzöld témákat teljesen megkerülő írás
többszörösen is jobb, mint az örökzöld témával összefüggő valamelyik írás.
Na de hogyan lehet
írni valamiről úgy, hogy az összefüggjön valamelyik örökzöld témával? Nagyon
egyszerűen. A Volvo autógyár a termékeit bemutató írásokban rendszeresen arra
hívja fel az olvasók figyelmét, hogy a Volvo biztonságos (Biztonság, félelmek).
Olyannyira, hogy a biztonság már a Volvo védjegy-kifejezése lett. És hogy még
egy kicsit az autóknál maradjunk, az Alfa Romeo vagy a Ferrari arra utal, hogy
ezek az autók gyorsak és sportosak és aki ilyennel közlekedik, az bizony
kiváltja a közösség elismerését (a közösség elismerése).. Az Audival,
Peugeottal lehet dicsekedni a szomszédoknak, A Lamborghiniről, Rolls Royceval
meg eleve az a hír járja, hogy csak a nagyon gazdagok vehetik meg (Pénzügyi stabilitás,
gazdagság). De ezt teszi előtérbe nagyon sok hotel, utazási iroda, vagy
elektromos kütyü bemutatója is. És ez magyarázza a szerelmet érintő regények,
filmek népszerűségét is. Egyáltalán nem biztos, hogy a Titanic ilyen sikeres
film lett volna, ha csak egyszerűen a hajó katasztrófájáról szól és nem szövi
át a történetet egy szerelmes történet is.
Az Internet világában
még egy dolgot el kell mondanom, már csak azért is, mert egyre több médiának
szánt írás kerül fel a világhálóra is. Ez pedig a kulcsszavakkal kapcsolatos
titok. Köztudott, hogy az internetes keresők motorjai a megadott kulcsszavak
alapján rangsorolják az írásokat, honlapokat, blogokat. Ezért fontos, hogy az
írást olyan kulcsszavakkal lássuk el, amelyekről kevés írás szól és amelyekre aok
internetező keres rá. Amelyik írás pedig előrébb vannak keresőben, az
sokkal több olvasót kap. Persze ehhez az is kell, hogy a kiválasztott és
megadott kulcsszavakat a keresőmotor algoritmusa, értékelési feltételeivel
összhangban, de minél többször használjuk.
Azt azonban csak alig
néhányszor olvashattam, hogy a keresőszavakkal foglalkozó oktatók azt is
megírták volna, hogy az is nagyon fontos, hogy a kulcsszavak valamilyen
formában kapcsolatba legyenek az örökzöld témával, mondjuk utaljanak
valamelyikre, vagy az olvasóban asszociációt keltsenek valamelyik örökzöld
témával kapcsolatban. Pedig az összefüggés nagyon is érthető és a statisztikai
adatokban is látható. Az ilyen kulcsszavakra ugyanis sokkal többen és sokkal
többször keresnek rá az Interneten, mint az olyan kulcsszavakra, amelyek
egyetlen örökzöld témával sem kapcsolhatók össze.
Azután ha megfelelő
kulcsszót választottunk, az írásunkat úgy kell felépíteni, hogy a keresőmotorok
algoritmusainak megfelelő formában és számban jelenjenek meg a kulcsszavak az
írásunkban. Még ha az írást nem is az Internetre készítettük. Elvégre lehet,
hogy egy nap majd oda kerül.
A kulcsszavakról és
használatukról az oktatóanyag külön fejezete foglalkozik..
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Kérlek, segíts nekem. Érdakal a véleményed. Írd ide (Köszönöm):